جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۹۶۸۶
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶

فکرشهر: مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی بوشهر افزایش سطح دانش و مهارت زنان روستایی و عشایری استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: در راستای حمایت از صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری، کسب‌وکارهای کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر توسعه یافته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، شهریار مرشدی در روز انتقال یافته‌های تحقیقاتی کلزا در مرکز تحقیقات دشتستان از توسعه کشت دانه روغنی کلزا خبر داد و اظهار داشت: استان بوشهر از ظرفیت مهمی در کشت و تولید این محصول برخوردار است.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی استان بوشهر با تأکید بر افزایش سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا با مشارکت مدیریت هماهنگی ترویج، معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، مزایا و رفع چالش‌های کشت این محصول را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه کشت کلزا می‌تواند راهکار مناسب برای اصلاح الگوی کشت و سازگار با تغییر اقلیم باشد افزود: از ویژگی‌های دانه روغنی کلزا می‌توان کیفیت بالای روغن، خودکفایی کشور در زمینه دانه‌های روغنی، قرارگیری در تناوب زراعی با گندم، خرید تضمینی و سازگاری با شرایط اقلیمی استان نام برد.

مرشدی با اشاره به اینکه موارد بهبود شرایط کشت و آخرین یافته‌های تحقیقاتی دانه روغنی کلزا در اختیار کشاورزان قرار گرفته است اضافه کرد: در این برنامه آموزشی ترویجی مسائل مهم مربوط به کشت کلزا و تأمین نهاده‌های کشاورزی پیش از کشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی استان بوشهر مهمترین هدف برگزاری برنامه‌های آموزشی ترویجی را بالا بردن سطح دانش و مهارت زنان و حمایت از صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری دانست.

وی افزایش سطح دانش و مهارت زنان روستایی و عشایری استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: در راستای حمایت از صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری، کسب‌وکارهای کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر توسعه یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر