يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به نصب قفس‌های پرورش ماهی در سواحل خلیج‌فارس از محل درآمد موقوفات و مشارکت مردم، گفت: به‌زودی ۳ هزار تن محصول ماهی پرورشی از این قفس‌ها برداشت و روانه بازار می‌شود...
کد خبر: ۲۰۰۹۷۱۴
شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳

فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به نصب قفس‌های پرورش ماهی در سواحل خلیج‌فارس از محل درآمد موقوفات و مشارکت مردم، گفت: به‌زودی ۳ هزار تن محصول ماهی پرورشی از این قفس‌ها برداشت و روانه بازار می‌شود.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور به مناسبت هفته وقف بیان کرد: استان بوشهر در عرصه وقف پیشگام است و افراد نیکوکار و خیر در طول ادوار مختلف موقوفات مهمی برای خدمت‌رسانی به جامعه به یادگار گذاشته‌اند.

وی از وجود ۲۶۰۰ موقوفه انتفاعی در استان بوشهر خبر داد و افزود: در سامانه جامع موقوفات کشور ۴۰۰ وقف‌نامه از استان بوشهر با ۵ هزار رقبه ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر درآمدزایی از محل نیت واقفان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: از محل درآمد موقوفات طرح‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و مذهبی در بخش‌های مختلف و بقاع متبرکه با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌ها اجرا شده است.

وی خدمات اجتماعی بر اساس نیت واقفان، کمک به دانش‌آموزان نیازمند و توزیع نوشت‌افزار و بسته معیشتی به جامعه هدف را از دیگر فعالیت‌ها دانست.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور سرمایه‌گذاری در بخش اقتصادی با مشارکت مردم و بخش خصوصی را از دیگر فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در استان بوشهر اعلام کرد و افزود: در همین راستا در بخش سرمایه‌گذاری پرورش ماهی طرح‌های مهمی در سواحل استان اجرایی شده است.

وی از نصب قفس‌های پرورش ماهی در سواحل خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر به ظرفیت ۵ هزار تن خبر داد و گفت: به‌زودی ۳ هزار تن محصول ماهی پرورشی برداشت و به بازار عرضه می‌شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان این‌که این تولیدات با قیمت تمام شده و بدون سود به بازار عرضه می‌شود، گفت: بخشی از این تولیدات هم صادر می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر