يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۹۷۱۵
شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹

فکرشهر: امام جمعه اهرم با بیان اینکه دانش آموزان امروز پدران و مادران فردای این مملکت هستند گفت: نواقص مدارس شهرستان تنگستان رفع شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم ضمن تبریک میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: شهید مطهری در مورد امام صادق علیه السلام می‌فرماید «آن هدفی که در دوره امام حسین علیه السلام شمشیر انجام می‌داد، در دوره امام صادق علیه السلام با درس و بیان و قلم انجام می شود».

وی با اشاره به اینکه امام صادق علیه السلام احیاگر مکتب پیغمبر بودند اضافه کرد: برکت جریان جهادی پیغمبر و جریان تبیینی امام صادق علیهما السلام حوزه علمیه و جریان جهادی ولایت فقیه است.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: حوزه علمیه امروز به عنوان میراث ماندگار ائمه معصومین علیهم السلام بویژه امام باقر و امام صادق علیهماالسلام است و انقلاب اسلامی خروجی جریان تبیینی حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: در دوران ما که دوران زعامت ولایت فقیه است هم کفار و منافقین و مشرکین در جبهه جنگ سخت به دنیای اسلام حمله کردند و هم در جبهه جنگ نرم با همه شبهه‌ها و فتنه‌ها هرچه در توان دارند به میدان آورده اند؛ تمام سحر و جادوی خود را به میدان آورده اند.

پهلوزاده اضافه کرد: به برکت جریان هدایت و علمای دین و به برکت سرداران و بسیجیان و رزمندگان این آزمایش سخت در دوران غیبت، امت اسلام در حال پیروزی بر دشمن هستند.

لزوم رفع مشکلات مدارس

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس در پیش داریم و از مجموعه آموزش و پرورش تشکر می‌کنیم در مهیا کردن مدارس برای تحصیل دانش آموزان و نواقصی هم در بخش‌های مختلف با گستردگی فضاهای آموزشی وجود دارد که با کمک خیرین باید رفع شود و تشکر می‌کنیم از فرماندار در تخصیص بودجه برای تأمین تجهیزات ورزش و جوانان و مدارس شهرستان و همچنین تشکر می‌کنیم از گروه‌های جهادی پایگاه‌های مقاومت که در برنامه مهر و آماده کردن مدارس به کمک آموزش و پرورش آمدند.

پهلو زاده گفت: یک نکته که بسیار مهم است و هزینه‌های فراوانی برای ساخت مدارس شده اما آنچه مهم‌تر است تربیت فرزندان این مملکت است که فرهنگیان و معلمان با رفتار خودشان نسل نو را تربیت می‌کنند و گفتار و رفتار آنها زیر ذره بین دانش آموزان است بنابراین باید همه حرکت‌ها و گفتار آنها بر مبنای تربیت باشد چرا که دانش آموزان امروز پدران و مادران فردای این مملکت هستند.

امام جمعه اهرم افزود: به صورت حضوری به مجموعه شهرداری گذشته و فعلی تذکر داده شده و امروز هم لازم می‌بینیم که در حضور شما مردم تکرار کنیم؛ این نکته است که ترتیبی اتخاذ کنند که هم مردم و هم پیمانکاران برای امور مرتبط با شهرداری نخواهند از طریق دادگاه و شکایت به سرانجام برسند. کاری که با یک قرارداد قانونی می‌شود به نتیجه برسد چرا هزینه‌های گزاف و خارج از توان شهرداری هزینه اشتباهات این مجموعه شود.

وی اضافه کرد: آنچه که این شهر را عقب نگه داشته این شکایت‌ها و مطالبات پیمانکاران است که قراردادهای مشکل دار و بعضی موارد بدون قرارداد انجام گرفته بود؛ بنابراین برای اینکه در آینده هم دغدغه مردم و هم شهرداری اینگونه مشکلات نباشد باید ترتیبی اتخاذ شود که این اشتباه‌ها تکرار نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر