جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۱۰۱۶۴
جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴

فکرشهر: سرپرست حج و زیارت استان بوشهرگفت: اولین پرواز زائران حج عمره مفرده استان پس از ۹ سال ازسرگرفته شد و اولین پرواز عازم سرزمین وحی شد. 

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مهدی صداقت افزود: این گروه با سه کاروان شامل دو کاروان ۸۶ نفره و یک کاروان ۸۴ نفر شیعه و اهل سنت عازم سرزمین وحی شدند.

وی با بیان اینکه این سفر ۱۰ روزه است افزود: اولین گروه اعزامی ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه خواهند بود و ۲۹ مهر بازگشت آنهاست.

صداقت اضافه کرد: برنامه ریزی شده تا این اعزام زام زائر ادامه داشته باشد، اما درحال حاضر ۲ پرواز تخصیص داده شده که پرواز دوم ۱۴ آبان انجام می‌شود که در پرواز دوم هم دو کاروان ۸۶ نفره و یک کاروان ۸۴ نفره داریم.

سرپرست حج و زیارت استان بیان کرد:۷۰ درصد زائران بانوان و ۳۰ درصد آقایان هستند کم سن‌ترین زائر ۲۰ ساله و مسن‌ترین ۹۰ ساله است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هم گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ پرواز‌های معدودی از برخی فرودگاه‌های کشور برای اعزام به حج عمره داشتیم که حتی یک کاروان هم از بوشهر به فارس اعزام و از آنجا به خانه خدا عزیمت کردند.

عباس اسماعیلی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و شمار متقاضیان علاقمند برای سفر به خانه خدا در قالب حج عمره از استان از سال‌های قبل شرایط پرواز و اعزام در فرودگاه بوشهر نیز فراهم شد.

وی اضافه کرد: دو پرواز برای اعزام زائران درنظرگرفتیم که پرواز اول ۱۹ مهرو پرواز دوم ۱۴ آبان است که درصورت افزایش استقبال این پرواز‌ها نیز افزایش می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر