دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۵۰۰
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۰

فکرشهر: مدیر کل امور عشایر استان بوشهر با بیان اینکه گفت: ۱۰۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی توسط عشایر استان بوشهر تولید می شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، فرهمند آقایی پیش از ظهر یکشنبه در جمع مسئولین شهرستان دشتی با بیان اینکه سالانه شش هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر تولید می شود، اظهار داشت: عشایر نقش مهمی در اقتصاد جامعه دارد به طوری که عشایر این استان شش هزار ۵۰۰تن گوشت قرمز، ۳۰ هزار مترمربع صنایع دستی، ۲۸ هزار تن شیر وفرآوردهای دامی تولید می کنند.

وی از تولید  ۱۰۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی توسط عشایر استان بوشهر خبر داد و افزود: اعتبارات ارزش افزوده برای اولین بار در برنامه ششم در سال ۹۶ مصوب شد که تاکنون ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از همین محل برای عشایر تخصیص یافته که از این مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان سهم شهرستان دشتی است.

آقایی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال برای خرید مخازن آب هزینه شده است، گفت: در سال ۹۵و ۹۶ برای اولین بار ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بسیج در جامعه عشایری هزینه شد

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری چهار میلیارد ریال ازمحل اعتبارات تملک داراییها برای جامعه عشایری شهرستان مصوب شده که تاکنون ۶۶ درصد آن تخصیص یافته است.

آقایی یادآور شد: از محل اعتبارات ملی نیز ۱۷ میلیاردو۹۰۰ میلیون ریال برای اجرای پروژه های عشایری مصوب شده که تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر