دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۵۵۹
سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

فکرشهر: درآیینی با حضور مسؤولان بخش بردخون نمایشگاه دست‌سازه‌های دانش آموزی افتتاح شد.
به گزارش فکرشهر از فارس، ظهیر محمودی امروز در  آیین نمایشگاه دست‌سازه‌های دانش‌آموزان اظهار داشت: خلاقیت و نوآوری از ضروریات کلاس‌های درس و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون افزود: دانش‌آموزان برای آماده‌سازی کارهای دستی و صنایع بومی و محلی و برنامه‌هایی در این زمینه شوق و علاقه خاصی دارند.

وی با تبریک ایام دهه فجر افزود: اقدامات و کارهای کوچک مقدمه‌ای برای پیشرفت، رشد و انجام کارهای بزرگ و تأثیرگذار است و بزرگ‌ترین متخصصان و مبتکران نیز به این صورت گام برداشته‌اند.

محمودی با بیان اینکه هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها، پرورش قدرت خلاقیت دانش‌آموزان است، اضافه کرد: هنرهای بومی و صنایع دستی سنتی به مرور فراموش می‌شود و اگر برای بازآموزی آن تلاش نشود شاید تا چند سال آینده اثری از آنها نماند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون ابراز داشت: مدارس مهم‌ترین جایگاه آموزش دانش‌آموزان، خلق آثار ماندگار و آماده شدن آنان برای حضور در جامعه و به دست گرفتن مسئوولیت‌های بزرگ است.

وی ادامه داد: باید تلاش شود در زمینه هماهنگی و انسجام نمایشگاه‌ها بویژه در زمینه دست‌سازه‌ها و کارهای دستی دانش‌آموزان تدبیری اندیشیده شود تا دستاورد مشخصی به دست آوریم.

محمودی با اشاره به اینکه بیشترین نمایشگاه در دهه فجر برگزار می‌شود، گفت: همه مدارس علاقمندند تا نمایشگاهی با موضوع دهه فجر در مدرسه تشکیل دهند که این نشان دهنده شور و نشاط است.

وی بیان داشت: نمایشگاه دست‌سازه‌ها شامل صنایع دستی محلی، مواد غذایی سنتی، بافتنی، سفال‌کاری، عکس، نقاشی و طراحی و آثاری در زمینه منطقه و بزرگان است که تاکنون در مدارس حجاب، نرجس، بنت الهدی، اندیشه و فضیلت تشکیل شده و روزهای آینده نیز در مدارس دیگر راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر