پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۴۷۰
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶

فکرشهر:  بررسی پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا نشان می‌دهد افراد سودجو با آگهی‌های جعلی واگذاری تسهیلات ارزان قیمت، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که در این زمینه هوشیاری کامل شهروندان لازم است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس پلیس فتا استان بوشهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: کلاهبرداران در این روش با درج آگهی جعلی با عنوان گرفتن وام آسان (در کمترین زمان ممکن با سود تسهیلات و بهره پایین بانکی) در فضای مجازی درخواست مبالغ مختلفیحق‌الزحمه یا بیعانه می‌کنند که پس از پرداخت این مبلغ، فرد کلاهبردار پاسخگو تماس‌های شهروندان نبوده و آگهی خود را حذف می‌کند.

سرهنگ مهدی قاسمی افزود: با تحقیقات تکمیلی پلیس فتا شماری از صاحبان این نوع آگهی‌ها که با سوء استفاده از نیاز مردم و جلب اعتماد آنها اقدام به کلاهبرداری می‌کردند شناسایی شدند که اقدام های تکمیلی پلیس و حوزه قضایی در این زمینه دردست اجراست.

وی توصیه کرد: شهروندان برای دریافت هرگونه تسهیلات باید از مسیر قانونی و اصلی از طریق مراجعه به بانک و تشکیل پرونده براساس شرایط اعلامی اقدام و از خرید و فروش تسهیلات در فضای مجازی خودداری کنند.

قاسمی ادامه داد: در تمامی فعالیت های اقتصادی اینترنتی و معاملاتی که در فضای مجازی بویژه سایت‌های واسط همانند دیوار شکل می‌گیرد شهروندان باید  تا زمان رؤیت جنس و یا مدارک و مستندات خدمات تبلیغ شده بصورت حضوری از پرداخت هرگونه وجهی با عنوان های مختلف مانند بیعانه خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا بوشهر گفت: کاربران فضای مجازی باید هوشیاری لازم را داشته و تنها به علت اینکه فروشنده اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه کرده دلیل کافی برای اعتماد به فروشنده نبوده زیرا امکان دارد وی از اوراق هویتی فرد دیگری سوءاستفاده و یا حتی کارت حساب به‌ صورت اجاره‌ای تهیه کرده باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر