جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۸۹۹
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۳

فکرشهر: سوگواره خورشید بر نیزه به مناسبت اربعین حسینی با حضور مردم و مسئولان در دیر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دیر ظهر سه‌شنبه در آئین اختتامیه هفتمین سوگواره خورشید بر نیزه با تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: برگزاری این برنامه‌ها نقش مهم و تأثیرپذیری در اشاعه فرهنگ عاشورا در جامعه به ویژه مدارس و بین دانش آموزان و معلمان دارد.

احمد عبدالله زاده افزود: اعتقاد ما بر این است که عاشورا فقط یک حادثه نیست بلکه یک مکتب و فرهنگ است و نظام تعلیم و تربیت به سهم خود در راستای ترویج این ارزش تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه در طول سال برنامه‌های خوبی در زمینه فرهنگی و اجتماعی در سطح آموزش و پرورش برگزار می‌شود، بیان کرد: برای تداوم این مسیر نیازمند حمایت و همراهی همکاران فرهنگی برای پیشبرد اهداف هستیم.

عبدالله زاده گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، هفتمین سوگواره خورشید بر نیزه به صورت مجازی در چهار بخش دکلمه خوانی، مداحی، شعر و نثر ادبی دنبال شد و امروز آئین اختتامیه آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره از این سوگواره، ۱۱۳ اثر به دبیرخانه ارسال و در نهایت ۲۲ اثر برگزیده شد.

امام جمعه بندر دیر نیز برگزاری چنین برنامه‌هایی را ارزشمند و در راستای تداوم فرهنگ عاشورا دانست و گفت: ارتباط با اهل بیت و عشق به سید و سالار شهیدان شما را به کشتی اهل بیت وصل می‌کند.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی با اشاره به نقش شاعران در زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا، عنوان کرد: اربعین حسینی نماد پیروزی حق بر باطل است و اگرچه سر امام حسین بالای نیزه رفت اما عزت خود را از دست نداد و امروز می‌بینیم که فریاد هیهات من الذله در دنیا پیچیده است.

وی حضور ادیان و فرق مختلف در پیاده‌روی اربعین در سال‌های گذشته را به خاطر ذلت ناپذیری امام حسین (ع) دانست و افزود: پیام اربعین به ما رساندن پیام شهدا به آیندگان است و وظیفه امروز ما در قبال شهیدان همان مسئولیتی است که زینب کبری (س) در قبال عاشورا به دوش گرفت.

امام جمعه دیر با اشاره به تحریف حقایق دفاع مقدس از سوی دشمنان، تأکید کرد: نباید بگذاریم حماسه‌های رزمندگان و سرداران خودمان در دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

در پایان نفرات برتر در بخش‌های شعر، مداحی، دکلمه و نثر ادبی در رده دانش‌آموزی و فرهنگیان معرفی و از آنان تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر