جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۸۸۱
سه‌شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۳

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: باید به گونه‌ای تلاش شود که منابع مالی صنایع پتروشیمی‌های بوشهر به داخل استان برگردد.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی باستین صبح امروز در نشست بررسی تسریع در اجرا طرح‌های عمرانی و زیرساختی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه اقتصادی به ویژه حوزه انرژی است که باید این ظرفیت‌ها به نفع استان استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید منابع مالی صنایع پتروشیمی به داخل استان برگردد افزود: برای تسریع در رونق اقتصادی، باید گردش منابع مالی مجتمع‌های پتروشیمی به بانک‌های استان بوشهر برگردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به پیگیری جذب و تخصیص منابع اعتباری از محل قانون الحاق اقدام کنند افزود: برای تسریع در اجرا طرح‌های زیرساختی و عمرانی از منابع اعتباری تبصره ۴ و ماده ۵۶ قانون بودجه استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای جذب اعتبارات یاد شده باید ساز و کار آن تدوین و اجرایی شود خاطرنشان کرد: در این زمینه ضمن اولویت‌بندی طرح‌های عمرانی و زیرساختی در استان باید راهکارهای لازم در پیگیری تأمین اعتبار از دیگر منابع اعتباری ملی مورد توجه قرار گرفته شود.

باستین با تأکید بر نقش دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، بانک‌ها و دیگر ادارات در تأمین و جذب منابع اعتباری از ردیف‌های قانون بودجه، تصریح کرد: اعتبارات ردیف‌های قانون بودجه قابل توجه است که جذب آن برای طرح‌های مختلف استانی با تعامل اصرار، پیگیری‌های مستمر و چانه‌زنی مسئولان محقق می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: باید برنامه و راهکارهای نحوه جذب این منابع مالی مورد توجه مسئولان بگیرد و نقش هر دستگاه باید در جذب اعتبارات یاد شده مشخص شود.

وی با بیان اینکه در بند «ز» تبصره ۴ قانون بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است گفت: این سهم قابل توجه، منابع بانکی است که باید نحوه جذب آن با پیگیری‌های لازم توسط دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بوشهر ارائه و طرح‌های متناسب با این ظرفیت اعتبار تعیین و اولویت‌بندی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر