پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۵۹۱
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۱

فکرشهر: معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر باتاکید بر اجرایی شدن بخشنامه بانک مرکزی توسط شبکه بانکی گفت: با ابلاغ این بخشنامه، بلوکه کردن بخشی از تسهیلات واگذاری به مشتریان از سوی بانک‌ها غیرقانونی و تخلف است.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، علی باستین ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس ابلاغ بانک مرکزی بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتری ممنوع است اظهار داشت: بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتری از سوی بانک‌ها غیرقانونی و تخلف است.

وی افزود: بر اساس اعلام بانک مرکزی نگهداری بخشی از تسهیلات بانکی به مشتریان، در قالب انواع سپرده‌ها ممنوع است که باید این بخشنامه در استان عملیاتی شود.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر باتأکید بر نظارت مستمر دبیر شورای عالی بانک‌ها در اجرایی شدن مصوبه بانک مرکزی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم از عملکرد بانک‌ها در بلوکه شدن بخشی از تسهیلات از بانک‌ها گلایه دارند که اینگونه خطاهای بانکی قابل بخشش نیست باید با متخلفان برخورد شود.

باستین بیان کرد: بانک‌های استان بوشهر بخشنامه بانک مرکزی در جلوگیری از بلوکه شدن بخشی از تسهیلات مشتریان اجرایی کنند.

سازمان بازرسی استان بوشهر بر عملکرد بانک‌ها نظارت داشته باشد

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر هم با بیان اینکه نگهداری بخشی از تسهیلات بانکی مشتریان نزد بانک‌ها ممنوع شده است اظهار داشت: بلوکه شدن بخشی از تسهیلات افراد بر اساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی در قالب هر گونه سپرده قبل یا بعد اعطای تسهیلات ممنوع است.

خورشید گزدرازی باتأکید بر اجرایی شدن بخشنامه بانک مرکزی در جلوگیری از بلوکه شدن بخشی از تسهیلات بانکی وام گیرندگان گفت: در این خصوص لازم است سازمان بازرسی استان بوشهر بر عملکرد بانک‌ها نظارت داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه بانک‌های عامل از بازپرداخت مبالغ بلوکه شده به وام گیرندگان امتناع می‌کنند اضافه کرد: باید نظارت و بازرسی همواره در دستور کار باشد تا مشکلات وام گیرندگان به ویژه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برطرف شود.

گزدرازی با اشاره به مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی تصریح کرد: در رابطه با تعیین سقف و سابقه برای کارت‌های بازرگانی و جلوگیری از رسوب کالاها و افزایش استفاده از کارت بازرگانی راهکارهای لازم از سوی وزارت صمت و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ارائه شده است.

وی باتأکید بر فعال شدن شرکت‌های رتبه‌بندی در استان برای تسریع در ترخیص کالا بیان کرد: امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد تا مجال برای رونق تجارت و بهبود محیط کسب و کار فراهم و شرکت‌های رتبه‌بندی در استان بوشهر فعال شود.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر عدم استقرار ناظر پولی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در استان را منجر به بروز مشکل در تأمین نقدینگی بانک‌ها دانست و افزود: عدم استقرار ناظر پولی بانک مرکزی در استان سبب ایجاد مشکل در تأمین نقدینگی بانک‌ها و منجر به بروز اختلال در پرداخت وام و تسهیلات بانکی به مراجعین و در نهایت باز ماندن اقتصاد استان از مسیر توسعه می‌شود.

گزدرازی، تفویض اختیارات ناظران پولی به دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تعیین یک نماینده ناظر برای استان به منظور حضور در جلسات و بر عهده گرفتن وظایف پاسخگویی و برقراری ارتباط با بانک مرکزی یک ضرورت است.

وی افزایش صادرات از بنادر و گمرکات استان بوشهر به قطر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: صادرات از بنادر استان بوشهر به ویژه بندر دیر به کشور قطر با استقرار تجهیزات لازم و توسعه زیرساخت‌ها تسریع می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر