جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۶۷۴
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲

فکرشهر: اولین همایش" شوسواره و دستگردان اصیل اسبان ایران زمین" به مناسبت دهه کرامت عصر جمعه در بندرگناوه با استقبال پرشور مردم این شهرستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مسئول برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش  باهدف ترغیب جوانان برای گرایش به سمت ورزش سوارکاری در دو بخش شوسواره و دستگردان باحضور ۴۰ سوارکار بزرگسال و نونهال مرد و زن و اسبان اصیل ایرانی از استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت به میزبانی گناوه برگزار شده است.

رضا مدرسی افزود: در بخش شوسواره، اسب‌هایی که داری سوار بودند، مهارت‌هایی مانند رقص و زیبایی خود را نمایش دادند  و در بخش دستگردان، اسب‌ها بدون سوار و تنها یک نفر با عنوان "هندلر" آنها را هدایت می‌کند.

وی از همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره ورزش و جوانان  و  هیات سوارکاری  شهرستان گناوه و استان بوشهر در برگزاری این همایش قدردانی کرد.                                                                                   

 رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: این شهرستان دارای پایگاه و مهد سوارکاری از گذشته تاکنون بوده است و هم اینک علاقه مندان، پرورش دهندگان و باشگاه داران در این رشته فعالیت دارند.

رحمان عمادی افزود: تعدادی از سوارکاران این شهرستان در مسابقات اسب سواری کشوری شرکت و  مقام های خوبی کسب کردند که مایه مباهات برای  استان بوشهر است.

وی اظهارداشت: ورزش سوارکاری در این شهرستان فعال است و نیاز به جایگاه و مکانی دائمی برای برگزاری چنین مسابقاتی دارد که تاکنون موفق نشدیم ولی همچنان پیگیر هستیم.

در این همایش به سوارکاران شرکت کننده جوایز و لوح تندیس اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر