شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر وحدتیه، در پاسخ به سوالات «فکرشهر» مطرح شد:
فکرشهر: برنامه داریم که در هر سه مسیر ورودی شهر، الحاق داشته باشم/ در نفت نرگسی، فقط مثل استعمارگر دارند از منطقه ما استفاده می کنند و هیچ خدماتی هم به ما نداده اند/ مردم و شهروندان ما تا الان تحمل کرده اند و امیدواریم یک وقتی تحمل مردم به جای خطرناکی نرسد که شکننده باشد؛ ما آن موقع نمی توانیم جلوی مردم را بگیریم/ احداث شهربازی وحدتیه در محلی دیگر و تبدیل مکان کنونی به بازارچه بومی محلی/ مسافران روز می رفتند شهرهای دیگر و شب برمی گشتند وحدتیه/ اگر می خواهیم درآمدزایی انجام دهیم، باید در زمینه حمل و نقل باشد...
کد خبر: ۱۱۶۰۰۲
چهارشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: شهردار وحدتیه گفت: با همکاری اعضای شورای شهر، طرح چشم انداز چهار ساله شهر را آماده کرده است.

«حسین ارشدی»، ظهر امروز، چهارشنبه اول تیرماه ۱۴۰۱، در نشست خبری که با حضور دو تن از اعضای شورای شهر برگزار شد، در پاسخ به سوال «فکرشهر» درباره برنامه های کلان خود در دوره حضور به عنوان شهردار در وحدتیه، اظهارداشت: من کارآفرین هستم و طرح ریزی و برنامه ریزی همیشه شغل اصلی ام بوده؛ ما در بدو ورودمان، با اعضای شورا نشستیم و طرحی نوشتیم به اسم «چشم انداز چهار ساله شهر وحدتیه» که تهیه این طرح در تاریخچه دوره های شورایی شهری و روستایی استان بوشهر نبوده و شاید در کشور هم نباشد.

وی ادامه داد: طرح را به استانداری، فرمانداری و تمام نهادهای ذیربط دادیم و این طرح چشم انداز چهار ساله شهر ما را مشخص کرده و در این طرح، برنامه های ما از جمله خدمات شهری، مبلمان شهری و توسعه شهری در این چهار سال مشخص است و فضای سبز، فرهنگی و بهداشتی کلا به تفکیک در آن طرح مشخص است و می توانید مطالعه اش کنید.

شهردار وحدتیه در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره مبلمان شهری نیز توضیح داد: شورا قدرت اجرایی ندارد و فقط می تواند به شهردار توصیه کند و شهردار است که بر اساس تمکین مالی و امکاناتی که دارد تصمیم می گیرد. از ۲۸ اسفندماه سال گذشته که حکم من صادر شد، از همان روز تلفن را برداشتم و ستاد سفر نوروزی را تشکیل دادم و تمهیدات لازم را مورد بررسی و مطالعه قرار دادیم که در این راستا اولین هدفمان تهیه یک مکان مناسب در خور شأن مسافرین محترمی بود که در شهرمان حضور پیدا می کنند.

ارشدی ادامه داد: چون مقطع کوتاهی بود، مثل سایر شهرها، دو مدرسه را انتخاب و آماده کردیم و بنر نصب کردیم و وسایل بهداشتی را آماده کردیم و شماره تلفن گذاشتیم که هر وقت مسافر رسید، بتواند تماس بگیرد. 

وی گفت: در مرحله بعدی، پارک «بهاران» را که ورودی شهر است و مکان مناسبی است، آماده کردیم. با نیروی انتظامی هم جلسه برگزار کردیم و اینجا جا دارد که من از سپاه و بسیج شهر وحدتیه تشکر کنم که در پانزده روز تعطیلی به ما کمک کردند و به صورت تمام وقت در محل حضور داشتند و آن پارک، مکان امنی شد برای مسافران. 

شهردار وحدتیه افزود: مسافرانی بودند که روز می رفتند گناوه و بوشهر و شب برمی گشتند در وحدتیه می مانند و سه شب در وحدتیه بودند و الحمدلله مسافران ما، راضی از شهر ما رفتند و این ها سفیران ما هستند برای سال آینده و امیدواریم بتوانیم در یک فاصله یک ساله کار را خوب پیش ببریم؛ همچنان که همه شهروندان ما استحضار دارند که در این چند وقت در این زمینه چه کارهایی انجام داده ایم.

حسین ارشدی ادامه داد: در خصوص مبلمان شهری، یک پارک محله ای و شهربازی داریم که از همان ابتدای احداث مشکلات استاندارد داشت و در برنامه چهار ساله داریم که آن را جمع کرده و در راستای بوم گردی و مسافران، آن جا را به یک بازارچه بومی محلی تبدیل کنیم و بتوانیم از آن استفاده مناسب کنیم.

وی در پاسخ به سوال «فکرشهر» که «در این صورت، آیا شهربازی وحدتیه به طور کلی تعطیل می شود؟» نیز گفت که شهربازی در محلی دیگر احداث خواهد شد و توضیح داد: با بخش خصوصی قرارداد بسته ایم و زمین مناسب را در پارک بهاران به بخش خصوصی واگذار کرده ایم و دارد محوطه سازی می کند. وسایل شهربازی که استاندارد است و امکاناتی را که داریم، به او می دهیم که ببرد آنجا و امکاناتی را هم که مورد نیاز و به روز و استاندارد است، خودش نصب می کند.

شهردار وحدتیه در توضیح برنامه های کلان شهرداری، افزود: سه ورودی و خروجی شهری داریم که شامل مسیر دالکی، مسیر سعدآباد و مسیر پارودخانه ای است که از نظر ترافیک و ایمنی سطح پایینی دارند. ما در شهرمان تا به سمت چپ بچیپیم، از، شهر خارج می شویم. برنامه داریم که در هر سه مسیر، الحاق داشته باشم و بتوانیم بلوارها را توسعه بدهیم و مکان ایمنی برای ورودی و خروجی شهر ایجاد کنیم که مسافران و میهمانانی که قرار است از این شهر عبور کنند، از نظر ایمنی مکان مناسبی داشته باشند. این از نظر زیربنایی و کلان است.

وی اضافه کرد: اصل بر اساس ترانسپورت است و در دنیا هم ترانسپورت حرف اول را می زند. اگر می خواهیم درآمدزایی انجام دهیم، باید در زمینه حمل و نقل باشد.

حسین ارشدی در پاسخ به سوال دیگری درباره اخذ عوارض آلایندگی شرکت «نفت نرگسی» و مسوولیت های اجتماعی آن ها نیز گفت: از روزی که من وارد شهرداری شده ام، ریالی حق آلایندگی دریافت نکرده ایم و هیچ کس هم پاسخگوی ما نبوده؛ در صورتی که به دیدار وزیر هم رفته ایم و دستور مستقیم هم داده و اسنادش هم موجود است، اما متاسفانه وقتی به بخش های اجرایی می رویم، کسی جوابگوی ما نیست. 

وی ادامه داد: مسوولیت اجتماعی وظیفه قانونی شرکت نفت است. قانون مسوولیت اجتماعی می گوید هر تولید کننده ای رفت در منطقه ای سرمایه گذاری کرد، باید از منابع آنجا، چه منابع انسانی و چه منابع طبیعی که استفاده می کند، آن ها را به مشارکت بگیرد که در امنیت تولید آن موثر باشد. در صورتی که متاسفانه در نفت نرگسی قانون را که رعایت نمی کنند، هیچ، فقط مثل استعمارگر دارند از منطقه ما استفاده می کنند و هیچ خدماتی هم به ما نداده اند.

وی، با بیان این که نفت نرگسی هیچ خدماتی اعم از محیط زیستی، بهداشتی، فرهنگی، رفاهی و نیروی کار به شهر وحدتیه و شهروندانش نداده است، افزود: مردم و شهروندان ما تا الان تحمل کرده اند و امیدواریم یک وقتی تحمل مردم به جای خطرناکی نرسد که شکننده باشد. ما آن موقع نمی توانیم جلوی مردم را بگیریم. مردم مطالبه گر و آگاه هستند و حتی مردم هم هر روز درخواست دارند ولی ما نتوانسته ایم تا الان جوابی بدهیم. به مردم گفته ایم که پیگیر هستیم. اسنادش هم موجود است. تا یک مقطعی هم ما می توانیم به مردم بگوییم و بعدش هم اسناد را به مردم می دهیم و هر تصمیمی بگیرند، ما خدمتگزار مردم هستیم.

«سید باقر حسینی»، عضو شورای شهر وحدتیه و رییس شورای شهرستان دشتستان، نیز، در ادامه بحث مسوولیت های اجتماعی نفت نرگسی در پاسخ به «فکرشهر» درباره فعالیت های شورا در این باره گفت: شورا اعتقادش بر این بوده، نفت نرگسی باید در راستای مسوولیت های اجتماعی کارهایی را انجام دهد. علی رغم این که شوراهای قبلی دنبال این بودند که عوارضی از نفت نرگسی بگیرند، اما شورای ششم اعتقادش بر این بوده که ما آن ها را وادار کنیم به انجام مسوولیت های اجتماعی، چرا که اخذ عوارض آلایندگی و به طور کلی پول، خودش فسادآور است. 

وی ادامه داد: ما اعتقادمان بر این بوده که آن ها را ملزم کنیم به انجام یک سری مسوولیت های اجتماعی از جمله احداث سالن اجتماعات، بهسازی مسیر سه راهی تا وحدتیه، فضای ورزشی و آموزشی . نامه هم از طرف شورا نوشتیم و همان طور که آقای شهردار به آن اشاره کردند و حتی تا پیش وزیر نفت هم بردیم و پاراف کردند و هنوز هم پیگیر انجام مسوولیت های اجتماعی شرکت نفت نرگسی هستیم.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر