پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۲۳۱
دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: برای توسعه شهرستان، انجام اقدامات فرهنگی و گردشگری ضروری‌ است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی یکشنبه‌شب در نشست کارگروه حفظ، مرمت و احیای بناهای تاریخی، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای توسعه و معرفی بیشتر فرهنگ اصیل تنگستان پرداختن به آثار و بناهای تاریخی و همچنین بخش گردشگری شهرستان است.

وی افزود: توسعه شهرستان صرفاً با اقدامات عمرانی مانند ساخت جاده و پل ایجاد نمی‌شود و اقدامات فرهنگی برای معرفی تاریخ و تمدن غنی شهرستان ضروری است.

لطفی با اشاره به اینکه تنگستان همه ویژگی‌های تاریخی، گردشگری و طبیعی را در خود دارد، عنوان داشت: شهرستان تنگستان پنجمین شهرستان از حیث میراث فرهنگی در استان و بعد از بوشهر و گناوه، سومین شهرستان از حیث جذب مسافر نوروزی است.

لزوم معرفی جاذبه‌های گردشگری

فرماندار تنگستان با بیان اینکه در حوزه گردشگری در شهرستان تنگستان، منطقه نمونه گردشگری آبگرم اهرم نسبت به چهار دهه گذشته، از نظر فیزیکی کاملاً متحول شده است، خاطرنشان کرد: باید قدردان زحماتی که در دوره‌های گذشته در حوزه میراث انجام شده باشیم، که البته همگی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است.

لطفی ضمن اشاره به اینکه در حوزه گردشگری تنگستان، نخلستان‌های پهناور نیز به این منطقه زیبایی خاصی را بخشیده است، بیان داشت: باید تلاش کنیم با معرفی فرهنگ اصیل تنگستان، زمینه‌ای فراهم شود تا گردشگران و مسافران از سراسر ایران به این منطقه بیایند.

وی بناهای تاریخی هر منطقه را به معنای تاریخ و شناسنامه آن منطقه دانست و اضافه کرد: شهرستان تنگستان آثار و مکان‌های تاریخی کمتر شناخته شده‌ی زیادی دارد که حتی برای خود مردم تنگستان نیز ناشناس هستند.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: بر اساس اولویت، برای آثار و بناهای تاریخی‌مان برنامه‌ریزی کرده و گام اول آن معرفی این بناها در سطح شهرستان است؛ این برنامه‌ریزی ذیل یک بانک اطلاعاتی از وضعیت همه این بناها و آثار خواهد بود.

لزوم ایجاد فضای اقامتی

وی همچنین گفت: ویژگی بارز قلعه کلات و موزه رئیس‌علی دلواری، مقاومت و رشادت است و نه کالبد و معماری این دو بنا که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

لطفی برای اقامت گردشگران، ساخت و ایجاد مکان‌هایی ویژه گردشگران را در سطح شهر اهرم ضروری دانست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر