شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۶۳۰
شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۵

فکرشهر: مدیر کل اموال تملیکی استان بوشهر گفت: با اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید انبار نگهداری و جمع آوری اموال توقیفی گره نداشتن فضای مناسب برای نگهداری این اموال در این استان برای همیشه باز شد.

به گزارش فکرشهر، رحیم بهادری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: با اختصاص این رقم اعتباری، ۱۰ هزار و ۶۰۰ متر سوله‌سازی در زمینی به مساحت ۲ هکتار انجام و با اجرای این پروژه انبارهای غیراستاندارد اموال تملیکی در استان بوشهر به طور کامل برچیده می‌شود.

وی اضافه کرد: نداشتن انبارهای ملکی برای طبقه بندی مناسب کالاهای توقیفی از جمله مشکلات مجموعه جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان بوشهر بود که با همت و پی‌گیری مسئولان استان این مشکل برطرف می‌شود.

مدیر کل اموال تملیکی استان بوشهر تصریح کرد: در زمان حاضر ۱۳ سوله استیجاری مربوط به جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در استان بوشهر وجود دارد که به دلیل ملکی نبودن آنها امکان ایجاد هیچ زیرساخت مناسبی از جمله نوع چیدمان، انبارداری، تجهیزات، دوربین و سیستم اطفای حریق و کنترل در آنها وجود نداشت.

بهادری ادامه داد: با تاسیس انبارهای استاندارد فروش اموال تملیکی امکان نگهداری استاندارد کالاهای بیشتری در استان فراهم می‌شود.

تعیین تکلیف ۸۷۰ خودرو توقیفی در استان بوشهر

مدیرکل اموال تملیکی استان بوشهر با اشاره به پی‌گیری‌های انجام شده در خصوص تعیین تکلیف ۲ پرونده مهم و چندین ساله مربوط به خودروهای رسوب شده گفت: از یک هزار و ۶۲ دستگاه خودرو سواری رسوب شده ۸۷۰ خودرو معادل ۹۰ درصد مربوط به استان بوشهر بود که در قالب ۲ مزایده تعیین تکلیف شد.

بهادری ادامه داد: ارزش به دست آمده از خودروهای سواری به مزایده گذاشته شده، ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گفته بهادری تعیین تکلیف ماشین‌های راهسازی توقیف شده در بنادر و دریانوردی و گمرکات استان بوشهر پس از هشت تا ۱۰ سال از دیگر اقدام‌های مهم اداره کل اموال تملیکی است که تاکنون ۱۳۵ دستگاه راهسازی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان به فروش رسیده است.

مدیرکل اموال تملیکی استان بوشهر افزود: همچنین ۱۲۰ دستگاه راهسازی دیگر نیز باقی‌مانده که انتظار می‌رود تا فروردین ماه تعیین تکلیف و این پرونده بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از طریق استان بوشهر تامین شده، گفت: در زمان حاضر هیچ پرونده سنواتی در بحث قاچاق و تعزیرات در استان وجود ندارد و همه کالاهای متروکه در تشریفات مزایده به فروش و اعاده شده و در گمرکات نیز هیچ کانتینر و یا کالای خارج از کانتینری که روی آن کاری انجام نشده یا اظهار نامه آن باز نشده باشد وجود ندارد.

بهادری ادامه داد: براین اساس با تعیین تکلیف یک هزار و ۸۰۰ پرونده در سالجاری ۲هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان از محل فروش کالاهای در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان به دست آمده است.

وی یادآور شد: تعیین تکلیف این شمار پرونده نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل اموال تملیکی استان بوشهر در سالجاری ۱۱۷ پرونده به ارزش چهار میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان بابت ۲.۵ درصد حق سرپرستی، واگذاری ۲۶۷ پرونده مربوط به کیف، کفش و پوشاک به ارزش ۳۷ میلیارد تومان با کمترین قیمت به نهادهای حمایتی و ۲۹۴ پرونده کالاهای ضبط شده از طریق دادگاه به صاحب اصلی آنها استرداد شده است.

وی واگذاری کالاهایی مانند کیف، کفش و پوشاک از طریق قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه به نیازمندان را از دیگر برنامه‌های در دستور کار اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان عنوان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر