شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۲۵۸
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: امام خمینی (ره)، مسئله فلسطین را که یک مسئله عربی بود به مسئله بین المللی اسلامی و بالاتر جهانی تبدیل کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز قدس در بندر دیر اظهار داشت: مسئله فلسطین و روز قدس در وهله اول یک مسئله اعتقادی است و ما با حمایت از فلسطین و قدس شریف در واقع از اعتقادات خود دفاع می‌کنیم.

امام جمعه دیر افزود: همچنین مسئله حمایت از فلسطین و روز قدس یک مسئله انسانی و اسلامی و در راستای منافع ملی ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) است، عنوان کرد: امام خمینی (ره)، مسئله فلسطین را که یک مسئله عربی بود به مسئله بین المللی اسلامی و بالاتر جهانی تبدیل کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه آرزوی نیل تا فرات برای رژیم صهیونیستی دست نیافتنی شده و آنها امروز برای موقعیت فعلی خودشان که در حال افول است تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز ملت فلسطین متحدتر از گذشته شده است و نیروهای مقاومت نیز نسبت به قبل قوی‌تر شده اند و جواب تجاوز اشغالگران را با ابزارها و سلاح‌های پیشرفته می‌دهند.

وی تصریح کرد: حمایت ایران اسلامی از ملت فلسطین باعث متلاشی شدن صهیونیست‌ها از درون شده و اگر می‌بینیم آنها مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی را مورد تعرض قرار می‌دهند برای تحت الشعاع قرار دادن وضعیت درونی خودشان است.

امام جمعه دیر گفت: روز قدس یادگار امام راحل و نماد حق در برابر باطل است و باید این راهپیمایی را همواره پرشور نگه داریم.

وی در پاسخ برخی شبهه پراکنی ها مبنی بر اینکه مسئله فلسطین چه ارتباطی به ایران دارد، عنوان کرد: مبارزه با رژیم صهیونیستی که مرتب سعی می‌کند از راه‌های مختلف به ایران اسلامی ضربه بزند، برای حفظ منافع ملی ما است و اگر این رژیم در سرزمین‌های اشغالی متوقف نشود اهداف شوم خود را علیه ما پیاده می‌کند.

حسینی یادآور شد: اگر حزب الله و حماس در مقابل صهیونیست‌ها ایستاده اند به نوعی از منافع ملی ما دفاع می‌کنند و ما هم متقابلاً باید از آنها حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس جلوی به فراموشی سپردن مسئله فلسطین را گرفته است، تاکید کرد: راهپیمایی روز قدس که مسئله انسانی و اسلامی و دفاع از سرزمین‌های اسلامی و مسجد الاقصی است را پرشورتر نگاه داریم.

امام جمعه دیر بیان داشت: در سایه وحدت امت اسلامی و همگرایی کشورهای اسلامی در آینده‌ای نزدیک شاهد پیروزی فلسطین بر رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهیم بود.

وی در پایان با دعوت از مردم شهرستان دیر جهت حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس، بیان کرد: حضور گسترده ملت ایران و همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان در راهپیمایی روز قدس نشانه در اولویت بودن فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام است.

راهپیمایی روز قدس در شهر دیر جمعه این هفته ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه صبح از مسجد امام حسین (ع) تا مصلی شهدای محراب برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر