چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۴۰۸
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از برنامه ریزی برای رفع خطر و ایمن سازی ۱۰ نقطه حادثه خیز خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص ایمن سازی نقاط پرحادثه استان طی سال گذشته اقدامات خوبی داشتیم و طرح‌های مهمی اجرا شد.

وی افزود: محور دیلم- بهبهان با اجرای چهار کیلومتر روکش آسفالت و تکمیل قطعه اول آن، دوربرگردان عالی‌شهر بوشهر، تقاطع راهدار دشتستان، سه راه و دوربرگردان کمربندی چغادک به همراه حاشیه مناطق مسکونی محور اهرم - برازجان در سال گذشته ایمن سازی شدند.

اخترشناس از برنامه ریزی برای رفع خطر و ایمن سازی ۱۰ نقطه حادثه خیز خبر داد و اضافه کرد: این نقاط شامل سه نقطه پی در پی در ابتدای محور دالکی-کنارتخته معروف به پیچ برق، محدوده روستاهای بوالخیر و محمدعامری در محور ساحلی بوشهر- دیر، تقاطع پارک جنگلی سرکره در محور اهرم- برازجان، پل دوم نمازگاه در محور دالکی-کنارتخته، محدوده محمدآباد- حسین زائری در محور خورموج- کنگان، تقاطع بوالفیروز در محور اهرم- برازجان و محدوده کلل در محور برازجان- گناوه است که اعتبار اولیه موردنیاز آنها ۱۳۰ میلیارد تومان است.

ایمن‌سازی نیازمند اعتبار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: با توجه به محدودیت اعتباراتی که برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز وجود دارد، نقاطی که پرخطرتر هستند در اولویت قرار گرفته اند.

وی با اشاره به متفاوت بودن روند ایمن سازی نقاط حادثه خیز تاکید کرد: برخی از نقاط با نصب تابلو، علائم ایمنی، نصب نیوجرسی، روشنایی و چراغ چشمک زن ایمن می‌شوند، اما برای برخی نقاط نیازمند تعریف پروژه‌هایی مانند روکش آسفالت، تعریض یا احداث روگذر و زیرگذر است که اعتبارات قابل توجهی را طلب می‌کند و نهایتاً این مهم نیازمند بودجه و همکاری‌های ملی و استانی است.

حذف پیچ‌های جاشک

اخترشناس همچنین با اشاره به فعال بودن دو پروژه مهم درباره ایمن سازی محورهای استان از محل مصوبات سفر نخست دولت سیزدهم تصریح کرد: فاز اول حذف پیچ‌های جاشک در سه کیلومتر و اعتبار ۲۳ میلیارد تومان در دست اجراست و تا قبل از هفته دولت تکمیل می‌شود. همچنین فاز دوم این پروژه در هفت کیلومتر و برآورد ۵۰ میلیارد تومان در مرحله تأمین اعتبار است.

وی دیگر پروژه شاخص در زمینه ایمن سازی راه‌های استان را مربوط به محور بوشهر- دیر دانست و خبر داد: قطعه اول ایمن سازی این جاده در قالب پنج کیلومتر و اعتبار ۱۱ میلیارد تومان، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا هفته دولت نهایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: همچنین قطعه دوم آن در ۱۰ کیلومتر و ۴۶ میلیارد تومان اعتبار امسال اجرایی خواهد شد که تکمیل آنها، شاخص ایمن سازی محورهای استان را به شکل مؤثری ارتقا می بخشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر