جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۸۹۱
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

فکرشهر: همایش استانی «یاوران غدیری و وقف علوی» از سوی معاونت رسانه‌ای بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر در سالن ولایت این مجموعه مذهبی و پژوهشی برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر عصر پنج شنبه در این همایش با تبیین این موضوع که ما در برابر پیام غدیر تکلیف داریم و این امر مورد تاکید پیامبر اسلام (ص) است، اظهار کرد: تبیین پیام نبوی در رابطه با غدیر خم بر موحدین تکلیف است.

حسین کارگر یادآور شد: نبی مکرم اسلام (ص) خطاب به امت و تاریخ بشریت فرمودند که بر شما باد به پیروی از علی بن ابیطالب (ع)، زیرا او مولای شما است، پس باید او را دوست بدارید و بزرگ شما است، پس از او پیروی کنید و عالم و دانشمند شما است، پس او را احترام و تکریم کنید، و امیرالمؤمنین علی (ع) رهبر و پیشوای شما به سوی بهشت است، پس او را بزرگ شمارید.

وی با بیان اینکه جهان و عالم هستی بر منظومه الهی در حال تحول است، تصریح کرد: زمینیان و هر کس حب امیرالمؤمنین علی (ع) را در دل داشته باشد و به زبان هم بیان و عامل به سیره این امام همام باشد، در واقع به ایمان کامل دست یافته است.

کارگر بر استفاده از ظرفیت‌های اندیشه‌محور و مردم‌پایه برای گسترش فرهنگ وقف علوی تاکید کرد و گفت: سعی کنیم فرهنگ وقف علوی و موضوع غدیر خم در جامعه ترویج پیدا کند به آن علت که این فرهنگ الهی موجب نجات و سعادتمندی می‌شود.

ایمان و تقوا محصول مکتب علوی و فاطمی

حجت‌الاسلام موسی کمالی مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت نیز در این آئین، ایمان، تقوا و اخلاق را محصول مکتب علوی و فاطمی در سیطره پروردگار متعال دانست و گفت: شبکه جهاد تبیین در راستای ترویج فرهنگ وقف علوی با استفاده از ظرفیت‌های شبکه تبلیغی جامعه روحانیت و مراکز عبادی نظیر مساجد و هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی و پویش خانگی قرآن رضوی توسعه و گسترش یابد.

حاضرین در این همایش در خصوص چگونگی اجرای طرح «یاوران غدیری و وقف علوی» به بحث و تبادل نظر پرداختند و در پایان نماز جماعت اقامه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر