شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۱۲۱
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

فکرشهر: جایزه ملی بنیاد فرهنگی البرز که به نوبل ایرانی شهرت دارد امسال به دکتر سید حسین موسوی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر رسید.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بنیاد ملی البرز هر سال در بخش ‌های نخبگان، دانشمندان و پژوهشگران و ممتازان علمی کشور را شناسایی و از آنان تجلیل می‌کند.

دکتر حسن ملکی زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: گزینش نخبگان علمی کشور در چند مرحله داوری تخصصی در حوزه‌های سلامت، پزشکی، علوم پایه و فنی مهندسی انجام می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر پس از دریافت این جایزه اعلام کرد: رویکرد من برای حضور در این همایش ملی، ایجاد انگیزه میان کارکنان اورژانس استان و با نیت وقف علم در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی بود.

دکتر سید حسین موسوی اظهار امیدواری کرد این‌گونه جوایز، منشا خیر برای مردم و ایجاد انگیزه برای جامعه بهداشتی و درمانی باشد.

وی افزود: به این باور دارم که می‌توان با تکیه‌بر توان و تعهد شخصی برای رضایت معبود تلاش کرد تا خیر آن نیز نصیب جامعه شود.

جایزه البرز در سطح نخبگان به چهار گروه دانشمندان، دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه و مخترعین جوان تعلق می‌گیرد.

نامزدهای جایزه البرز در بخش دانشمندان، از طریق مراجع تعیین شده و نیز برندگان جایزه البرز سال‌های قبل شناسایی و معرفی می‌شوند و این افراد نمی‌توانند شخصاً کاندیدای دریافت جایزه البرز شوند.

برنامه‌ها و فعالیت‌های بنیاد فرهنگی البرز،با هدف ایجاد زمینه‌های مناسب انگیزشی برای شکوفایی استعدادها، برانگیختن خلاقیت تلاشگران علمی، دانش‌آموختگان و نخبگان کشور انجام می‌شود.

فعالیت انجمن‌ها و برگزاری نشست‌های علمی در بنیاد فرهنگی البرز، علاوه‌ بر زمینه‌سازی شناخت و تعامل فعالان علم و فناوری و کمک به هم‌افزایی علمی و عملی فعالیت‌های دانش‌بنیان، با سه هدف کلیدی و اصلی شناسایی نخبگان تراز اول کشور که به دلایل مختلف، مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته‌اند.

بازنگری و بهینه‌سازی رویه‌های تشویقی و ترغیبی در اعطای جایزه البرز و شناسایی چالش‌ها و مسایل روز کشور و تدوین راهکارهای اثربخش برای انگیزه بخشی به فعالان حوزه‌های علم و فناوری در راستای ورود و مداخله مؤثر و فعال آن‌ها در حل چالش‌ها و مسایل مزبور از جمله فعالیت های این انجمن است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر