جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۱۷۸
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۳

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مؤسسات و کانون‌های فرهنگی مساجد استان بوشهر تقویت شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالرحیم افروغ ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی و آئین تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دیر، اظهار داشت: فرهنگ زیربنا، ریشه و اساس است و هیجچ مقوله دیگری قابل مقایسه با فرهنگ نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اینکه فرهنگ اولویت است و حاشیه و فوق برنامه نیست، افزود: موضوع فرهنگ در فضای خانواده و زیست فردی و اجتماعی مدنظر باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی اوقات جایگاه فرهنگ نزد اهالی فرهنگ و مدیران فرهنگی کم اهمیت جلوه و تنزل کرده و این خطای راهبردی برنامه ریزی ما است.

افروغ عنوان کرد: باید در رابطه خود با حوزه فرهنگ تأمل کنیم و این گونه است که جایگاه زن و خانواده و حیا در جامعه مسیر خود را خوب پیدا می‌کند و ابزاری برای سو استفاده دشمن علیه خانواده ما نخواهد شد.

وی گفت: مخاطب اصلی فرهنگ، ما مدیران و اعضای شورای فرهنگ عمومی هستیم که باید هدایتگری کنیم و در کنار آن مردم هم نقش ویژه‌ای دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه با نگاه برنامه ریزی و راهبردی اولویت‌ها را در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: ما دنبال تعدد برنامه‌ها نیستیم بلکه دنبال کار مؤثر هستیم و برای آن نیاز به پایش جدی مسائل داریم.

توجه ویژه به مقوله فرهنگ

وی با بیان اینکه امروز اولویت اول ما عرصه فرهنگ و موضوع خانواده است، بیان کرد: اگر دشمن بتواند کانون خانواده را متلاشی کند به طبع آن ولی فقیه و انقلاب را هم مورد هجمه قرار می‌دهد.

افروغ خاطرنشان کرد: برای ازدواج در جامعه باید قیام کرد وگرنه خانواده دستخوش تغییرات خواهد شد و جامعه هم از آن متأثر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با وجود شرایط و مشکلات مسکن و گرانی باید برای ترویج ازدواج در جامعه برنامه ریزی کنیم، ابراز کرد: مهمترین مسئله پیش رو در خانواده، مسئله ازدواج است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، یادآور شد: وظیفه شورای فرهنگ عمومی رصد کردن مسائل فرهنگی و برنامه ریزی و احصای مشکلات و حرکت در مسیر حل کردن آنها است.

وی با تاکید بر توجه ویژه به مقوله فرهنگ، افزود: در کنار سازه‌های فرهنگی، هزینه‌های فرهنگی هم از الزامات است و باید مؤسسات و کانون‌های فرهنگی و مساجد تقویت شوند.

افروغ تاکید کرد: باید مراکز فرهنگی و دینی به ویژه مساجد را احیا کنیم که نقش مهمی در پرورش نیروی ارزشی دارند که اگر این گونه نشد بعدها نمی‌توانیم نوجوانان و جوانان را جذب کنیم.

در این آئین از خدمات غلامرضا ناطقی پور قدردانی و غلامرضا شعرانی به عنوان سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر