جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۲۴۶
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طرح ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه جاده‌ها در ۳۵ مدرسه اجرا شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته طرح ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه جاده‌ها در ۳۵ مدرسه اجرا شد و هزار و ۲۰۰ دانش آموز زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه کودکان و دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین کاربران جاده‌ای به شمار می‌روند، ادامه داد: از سال ۸۳ و با شروع طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها، ۱۵۰ مدرسه استان شناسایی شده که اغلب آنها مشمول طرح‌های ایمن‌سازی شده، ضمن اینکه امسال نیز این طرح در ۳۵ منطقه مسکونی و مدرسه استان اجرایی می‌شود.

اخترشناس تصریح کرد: ایمن‌سازی فیزیکی شامل اقداماتی همچون آرام‌سازی ترافیک و ایمن کردن عبور و مرور دانش آموزان است و ایمن‌سازی آموزشی هم ارائه تجهیزات و اقلام کمک آموزشی لازم به دانش آموزان را شامل می‌شود.

ترویج فرهنگ استفاده از تجهیزات ایمنی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر ادامه داد: ایمن‌سازی آموزشی نیز با اقداماتی برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در مدارس حاشیه جاده می‌باشد و تلاش داریم تا در این طرح دانش‌آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و به ویژه جاده‌ها آشنا شوند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ایمنی دانش‌آموزان حاشیه جاده‌ها و نیز ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت هزینه شد.

اخترشناس با بیان اینکه سال گذشته ۷۵۰ کلاه ایمنی برای ترویج فرهنگ استفاده از تجهیزات ایمنی در استان توزیع شد، افزود: پارسال ۴۰ کارگاه آموزش ایمنی برای راکبان موتورسیکلت در روستاها، مراکز آموزشی و کارگران شرکت‌های حاشیه راه‌ها معادل ۴۰۰۰ نفر-ساعت برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر