پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۵۰۴
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با سیاست گذاری مناسب دولت سیزدهم امسال با پیش‌بینی پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی برندهای کشوری از جمله علی بابا و ماهان در حوزه گردشگری تحولات و انقلابی در حوزه گردشگری استان انجام می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، اسماعیل سجادی‌منش افزود: گروه علی‌بابا با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ۲ نقطه گردشگری استان مشارکت می‌کند و پیش‌بینی می‌شود زمینه ایجاد ۴۰۰ شغل مستقیم در استان فراهم شود.

وی اظهار کرد: همچنین شرکت ماهان نیز در منطقه گردشگری دلارام بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود با این میزان سرمایه‌گذاری زمینه ۵۰۰ شغل جدید برای جوانان بومی استان ایجاد ‌شود.

سجادی‌منش با اشاره به بازگشت شرکت توسعه گردشگری کشور پس از ۹ سال به بوشهر گفت: سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی این شرکت در حوزه گردشگری استان بوشهر ۷۰۰ شغل مستقیم را در پی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: سال گذشته در راستای تقویت حوزه گردشگری در استان سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام و عملیات اجرایی بخشی از این پروژه‌ها آغاز و یا مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

وی با اشاره به فعالیت شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " مهار تورم و رشد تولید" گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت در این مسیر اهتمام جدی دارد.

سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی دولت سیزدهم در حوزه گردشگری استان بوشهر  

سجادی‌منش یادآور شد: جزئیات طرح‌ها و پروژه‌های جدید که با سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها و برندهای معتبر کشوری انجام می‌شود، بزودی اطلاع‌رسانی می‌شوند.

وی تاکید کرد: مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسئول شادی مردم است و دراین زمینه تلاش ها و برنامه ریزی‌هایی انجام شده است.

سجادی منش با اشاره به اهمیت گردشگری هوایی و انجام کار ویژه در این خصوص یادآور شد: در همین ارتباط نخستین شرکت گردشگری هوایی در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر افتتاح شد.

ثبت جهانی عبای دشتی و کارونسرای مشیر برازجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به تشکیل پرونده ثبت کاروانسرای مشیر الملک برازجان در فهرست میراث جهانی یونسکو و بازدید کارشناسان ارزیاب از این اثر تاریخی و تکمیل مستندات انتظار می‌رود تا شهریور ماه امسال این اثر بعنوان نخستین اثر جهانی ثبت شده در استان بوشهر معرفی شود.

سجادی‌منش اظهار کرد: کاروان‌سرای مشیر برازجان قدمتی ۱۵۰ ساله و مربوط به دوره قاجار است که در سال ۱۳۶۲ با شماره ۱۶۳۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: صدها اثر صنایع دستی در کشور گزینه ثبت در یونسکو شدند که امسال سهمیه کشور ۲ مورد بوده که یکی از آنها عبای دشتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: هفتم اسفند سال گذشته نمایندگان یونسکو برای بررسی عبای دشتی وارد استان بوشهر شدند و انتظار می‌رود به زودی ثبت جهانی این هنر صنایع دستی استان اعلام شود.

برپایی دومین نمایشگاه صنایع دستی با همت صنعت در استان بوشهر

به گفته سجادی‌منش تلاش می‌شود با همکاری شرکت‌های پتروشیمی، نفت و گاز تا قبل از شهریور ماه دومین نمایشگاه خرید تضمینی محصولات صنایع دستی در استان برپا شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته نمایشگاه صنایع دستی با هدف خرید تضمینی محصولات صنایع دستی از سوی صنایع فعال در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی برپا و در همین ارتباط پنج میلیارد تومان کالا خریداری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: افزون براین صنایع استان به ارزش ۱۷ میلیارد تومان قرارداد خرید کالاها و محصولات صنایع دستی با فعالان حوزه صنایع دستی استان بوشهر منعقد کردند.

ساخت کارگاه صنایع دستی

به گفته سجادی منش با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات دومین سفر رئیس جمهور به استان بوشهر برای ساخت کارگاه صنایع دستی مصوب شده است که در زمان حاضر توزیع شهرستان و روستایی آن در حال انجام است.

وی اظهار کرد: همچنین با همکاری اداره کل زندان‌های استان بوشهر به ۶۰ نفر از زندانیان در بند این استان آموزش‌های صنایع دستی ارائه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر