شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۵۴۴
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

فکرشهر: در یادواره 11 شهید دلوار تنگستان و 2 شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس با حضور سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه از خانواده شهدا تجلیل شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، یادواره 11 شهید دلوار تنگستان و 2 شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس شامگاه پنجشنبه در گلزار شهدای دلوار با حضور خانواده معظم شهدا، فرمانده نیروی دریایی سپاه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار تنگستان و تنی چند از دیگر مسئولان برگزار شد.

در این مراسم سردار علیرضا تنگسیری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، دلوار تنگستان را نماد مبارزه با استعمار ، حماسه آفرین، مردانگی و غیرت نام کرد و اظهار داشت: نام دلوار در تمام جهان شناخته شده است چون دلیران این منطقه مستقیم با استعمارگر انگلیس مبارزه و نام خود را در جهان جاوید کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه در بیش از یک قرن پیش مردم بزرگ دلوار تنگستان در مقابل استعمار ایستادند گفت: شهید رئیسعلی دلواری در سن 26 سالگی با همرزمانش در مقابل انگلیس در سواحل خلیج فارس بوشهر و تنگستان ایستادند و امروز نام دلوار در تمام جهان شناخته شده است.

وی با بیان اینکه رئیسعلی دلواری پس از 7 سال مبارزه با انگلیس استعمارگر در سن 33 سالگی به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: جوانان دیگر استان بوشهر در مقابل استکبار در خلیج فارس ایستادند و جان خود را برای دفاع از انقلاب، نظام و ایران اسلامی فدا کردند.

تنگسیری اضافه کرد: بوشهر تنها استانی است که با سه دشمن اجنبی استعمار انگلیس، استکبار جهانی آمریکای جنایتکار و نوکر استکبار جهانی صدام بعثی ایستاد و 2000 شهید تقدیم کرد.

در این آیین فرمانده بسیج امام حسین علیه‌السلام دلوار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گوشه‌ای از رشادت‌های مردم دلوار تنگستان را برشمرد و اظهار کرد: دلوار مهد مبارزه با استعمار انگلیس است.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه دلوار همانند گذشته آماده جانفشانی در راه نظام و انقلاب اسلامی است تصریح کرد: مردم حماسه آفرین و ولایت‌مدار دلوار با تبعیت از رهبر معظم انقلاب برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های دینی و مذهبی آماده خلق حماسه هستند.

در این آیین گروه سرود نوجوانان دلواری برنامه هنری و فرهنگی اجرا و رزم‌نوازان نیروی دریایی سپاه برنامه ویژه‌ای در وصف شهدا ارائه کردند.

در ادامه از خانواده شهید رئیس علی دلواری و 11 شهید 8 سال دفاع مقدس دلوار تنگستان تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر