سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۵۷۹
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: روستای بن بید با مشکلات فراوانی روبرو است که باید اقدامات اساسی برای رفع مشکلات آن انجام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست درخطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خورموج با تسلیت پیشاپیش شهادت مظلومانه امام صادق علیه السلام به روایتی از آن حضرت اشاره کرد و افزود: گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب می‌سازد، امانت‌داری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه می‌آورد.

امام جمعه خورموج افزود: نباید اجازه داده شود هر کس به میل خود قیمت کالاها کم و زیاد و با این کار، به مردم زیان برسانند.

وی با اشاره به روایتی دیگر از امام صادق علیه السلام افزود: مایه بیزاری و نارضایتی این است که خوراکی احتکار شود و مردم در وضعیت کمبود ارزاق رها شوند، در حکومت اسلامی کارگزاران نظام باید نسبت به مهار گرانی و مبارزه به احتکار اقدام کنند و اجازه سو استفاده افراد سودجو و فرصت طلب را ندهند.

وی با اشاره به ۱۷ اردیبهشت مصادف با پنجمین سالگرد خروج آمریکا از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام، تصمیم شخصی ترامپ نبود بلکه حاکمیت سیاسی ایالات متحده، مخالف برجام بود بنابراین حتی اگر به جای ترامپ شخص دیگری هم در آن زمان رئیس جمهور آمریکا بود باز هم آمریکا خروج از برجام را کلید می‌زد.

امام جمعه خورموج یادآور شد: ایران اسلامی به پشتوانه رهبری مدبرش و با استقامت بی‌نظیر مردمش، «فشار حداکثری» آمریکا را با «مقاومت حداکثری» پاسخ داد، بنابراین خروج آمریکا از برجام نه اینکه نتوانست مانع پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران شود بلکه موقعیت نظامی - دفاعی و منطقه‌ای ایران نیز تقویت شد.

وی گفت: امروز هم جمهوری اسلامی سیاست تکیه بر داخل و نگاه به شرق را تقویت خواهد کرد. این آمریکا است که باید پای جلو بگذارد و برای گره کوری که خودش در مذاکرات برجام زده و بن‌بستی که به‌وجود آورده راه خروجی دست و پا کند، البته ایران انقلابی هرگز آینده خود را به برجام گره نخواهد زد.

حجت الاسلام زاهد دوست بیان کرد: ملت ایران با استفاده از تجربه‌ها و عبرت‌های درس‌آموز از تاریخ ۴۳ ساله انقلاب به‌خوبی می‌داند که راه رسیدن به ایران قوی از مسیر تکیه به قدرت الهی و اقتدار مردمی و بازدارندگی فعال در حوزه دفاعی و امنیتی و علمی و اقتصادی می‌گذرد.لذا این راه پرافتخار را با اقتدار ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه دور جدید حملات صهیونیست‌ها با پاسخ قاطع مقاومت همراه بوده است گفت: رژیم جعلی صهیونیستی که در حال نبرد با یک گروه مقاومت فلسطینی است و هنوز نتوانسته در مقابل آن بازدارندگی ایجاد کند و حجم اصابت راکت‌ها به مناطق صهیونیست نشین بسیار بیشتر از دفعات قبل است.

وی گفت: سوال مهم اینست که اگر حماس، حزب الله لبنان، مقاومت سوریه، حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن وارد نبرد همزمان موشکی و پهپادی با اسرائیل شوند، چه سرنوشتی در انتظار اشغالگران خواهد بود؟

امام جمعه خورموج بیان کرد: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نماد شکست راهبردی بزرگترین ائتلاف جهانی بر علیه جبهه مقاومت پس از ۱۲ سال و ۷ هزار میلیارد دلار! هزینه! است و این اتفاق مبارک ثمره ۱۲ سال مقاومت بود که دست دیپلماسی را بر سر میز مذاکره پر کرد.

وی گفت: این رخداد تاریخی در رسانه‌های غربی نشانه کاهش نفوذ آمریکا در منطقه غرب آسیا و پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران، محور مقاومت و روسیه در میدان سوریه است.

روستای بن بید بشاگرد استان بوشهر است

وی با بیان اینکه گفت: بنده روز چهارشنبه به روستای بن بید سرکشی کردم. از سال گذشته تا کنون اقدامات خوبی در این روستای محروم انجام شده اما همچنان از لحاظ محرومیت و دور دستی می‌توان گفت روستای بن بید بشاگرد استان بوشهر است.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰ واحد مسکونی در این روستا وجود دارد که مردم در آن زندگی می‌کند اما از همه نظر غیر قابل سکونت است که از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تقاضا می‌کنم از محل حساب ۱۰۰ امام اقدامی عاجل صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: همچنان مسئله بهداشت در این روستا نیاز به توجه ویژه است که از مسئولان استانی می‌خواهم به مسئله بهداشت مردم در این روستای محروم رسیدگی و توجه کنند و امیدوارم با همت خیرین و مسئولین اقداماتی در زمینه اشتغال، مسکن و بهداشت در این روستای محروم انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر