جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۷۷۶
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۳

فکرشهر: رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر گفت: در یک سال گذشته در مجموع ۳۸۷ هزار تن کالا در بندر دیر تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، راحله پورمحمد روز دوشنبه در نشست رسیدگی به وضعیت کالاهای متروکه بندر دیر با حضور دستگاه های ذیربط در بندر دیر اظهار کرد: از مجموع تخلیه و بارگیری در بندر دیر هشت هزار و ۹۲۴ تن مربوط به صادرات کالاهای سردخانه‌ای و مجموع واردات نیز ۵۰۴ تن گزارش شده است.

وی بیان کرد: مجموع تردد شناورهای فلزی در حوزه صادرات ۷۸۷ فروند شناور بود که عمده آنها در مسیر بندر الروئیس قطر تردد داشتند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان دیر تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته تا به امروز در موضوع ساماندهی شناورهای سفاری و جایگزینی آنها تاکنون ۲۰ شناور ساماندهی شدند.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساختی نیز قراردادی ۱۸ ماهه برای احداث ۴ پست اسکله رمپ در بندر دیر منعقد شده که با اتمام عملیات اجرایی آن شرایط برای پهلوگیری ۱۴ لندیگرافت مهیا می‌شود.

پورمحمد با اشاره به وجود ۲ پست اسکله رمپ در بندر دیر اظهار کرد: پروژه احداث ۴ پست اسکله رمپ جدید در بندر دیر اکنون بین ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در بندر دیر برنامه های جامع و کاملی برای رونق تجارت و دریانوردی اندیشیده شده که دستاوردهای اصلی آن ایجاد رونق و افزایش فرصت های شغلی به عنوان یکی از کانون های اصلی واردات و صادرات استان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر