پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۱۵۱
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۸

فکرشهر: فرماندار کنگان گفت: بیش از ۸۳ درصد از اعتبارات مصوب شهرستان کنگان در سال گذشته تخصیص یافت.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد غریبی بعد از ظهر شنبه در نشست شورای اداری شهرستان کنگان با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ از کل اعتبار مصوب کمیته برنامه ریزی به میزان حدوداً ۱۴۳ میلیارد تومان، ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار یافته و به عبارتی میزان ۸۳.۵ درصد اعتبارات کمیته برنامه ریزی ۱۴۰۱ تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تسریع در اجرای پروژه‌ها و یا طی کردن مراحل تشریفات آغاز عملیات اجرایی اقدام لازم انجام دهند.

فرماندار کنگان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی ظرف مدت یک هفته آخرین اقدامات صورت گرفته شده در خصوص اعتبارات تخصیص یافته کتباً به فرمانداری ارسال کنند و نسبت به تکمیل پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت ۱۴۰۲ تا ۲۰ روز قبل از شروع هفته دولت اقدام و اتمام کار را به روزهای پایانی محول کنند.

وی افزود: احترام به ارباب رجوع و به دست آوردن رضایتمندی مردم در هدف نهایی حقوق شهروندی و طرح تکریم است و نیاز نهفته‌ای میان مردم و دستگاه‌های اجرایی بود که این امر می‌بایست اولویت مهم کارکنان و مدیران ادارات شهرستان کنگان باشد.

تکمیل تقاطع غیر همسطح کنگان

غریبی به شروع فصل تابستان و افزایش مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: همه مسئولین شهرستان باید ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی از جمله برق و آب بر اجرای مدیریت مصرف بهینه در ادارات مطبوعشان نظارت کافی داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی پروژه‌های مهم و شاخص شهرستان یعنی پروژه تقاطع غیر همسطح کنگان (بی بی حبش) در حال تکمیل است و در راستای نصب تیرهای پل بر محور اصلی، بزودی کنارگذر کنگان – دوراهک و بالعکس در این نقطه مسدود و تردد از مسیر انحرافی احداث شده انجام خواهد شد.

فرماندار کنگان اضافه کرد: اداره راه و شهرسازی در خصوص اعلام زمان دقیق مسدودی مسیر مواصلاتی و ترانزیتی از طریق فضای مجازی، نصب تابلو و علائم و بنر اطلاع رسانی کامل در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: در ۷۲ ساعت ابتدایی مسدودی مسیر و در راستای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه ترافیکی و عادی سازی ترافیک، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با همکاری شهرداری بنک و کنگان و گشت اجراییات منطقه ویژه (پارس ۲) به صورت شبانه روز در محل حضور و کنترل ترافیک انجام دهند.

غریبی اظهار داشت: اداره راه و شهرسازی عملیات اجرایی خود را بر مسیر مذکور با سرعت بالای و به صورت شبانه روزی به اتمام برساند و ضمناً شهرداری بندر کنگان و اداره برق تا زمان اتمام عملیات عمرانی بر مسیر مذکور و استفاده از مسیر انحرافی پایش مستمر بر روشنایی مسیر انحرافی داشته باشند.

تسریع در تکمیل پروژه‌های گازرسانی

وی تاکید کرد: اداره گاز کنگان با توجه به صدور مجوز اجرایی شده پروژه گاز رسانی به روستاهای لاورگل و لاورده، تسریع در شروع عملیات اجرایی را در دستور کار قرار داده و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همکاری لازم با اداره گاز در زمان آغاز عملیات اجرایی و حفاری مسیر داشته باشد.

فرماندار کنگان افزود: با توجه به شروع فصل گرما و آغاز تنش آبی در سطح کشور، اداره آبفا برنامه زمانبندی آب را در فضای مجازی منتشر و به اطلاع شهروندان برساند و ضمناً نسبت به تأمین آب مصرفی شهروندان از محل‌های مختلف در دستورکار خود قرار دهد و در صورت بروز حالت اضطراری در منطقه و یا محله‌ای از شهر و روستا، نسبت به توزیع آب از طریق آبرسانی سیار اقدامات لازم در دستور کار قرار دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به گرمی هوا، دریابانی و اداره بندر نسبت به شناسایی موتور پمپ‌های بنزینی در شناورها و لنج‌ها اقدام و نسبت به جمع‌آوری آن به منظور جلوگیری از آتش سوزی در دستور کار قرار داده و نتیجه را به فرمانداری تا پایان هفته جاری ارسال کنند.

ساماندهی وضعیت آرد و نان

غریبی ادامه داد: توزیع سیلندر گاز مایع در کشور به صورت سهمیه‌ای و از طریق سامانه مقدور بوده فلذا اداره گاز و ناحیه پخش فراورده‌های نفتی اطلاع رسانی کافی جهت ثبت نام خانوارهای فاقد گازکشی خانگی در سامانه در دستور کار خود قرار دهد و ضمناً اداره صمت و اتاق اصناف تا پایان هفته جاری نسبت به الزام صنوف هدف جهت ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

وی بیان کرد: با توجه به فعال شده سامانه نانینو و شروع مرحله سوم هدفمندی یارانه آرد و نان و کسر قابل توجهی از سهمیه آرد شهرستان و استان، اداره جهاد کشاورزی و غله به قید فوریت نسبت به اطلاع رسانی موضوع به واحدهای خبازی از نحوه توزیع نان در چارچوب و قالب سامانه مذکور اقدامات لازم در دستور کار قرار دهند.

فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: واحد خبازی که به دلیل رعایت الزامات قانون مشخص شده در سامانه سبب کسر سهمیه آرد می‌گردد جهت تعیین تکلیف به شورای آرد و نان شهرستان معرفی شود.

غریبی افزود: سایت دو سازمان منطقه ویژه نسبت به معرفی شرکت‌های تحت امر خود که به صورت تجمیعی از نانوایی‌های سطح شهرستان نان خرید می‌کنند به شورای آرد و نان شهرستان اقدام تا در سامانه مذکور ثبت نام شوند.

وی تاکید کرد: اداره صمت و صنعت و معدن نیز تا پایان هفته ضمن شناسایی صنوف هدف نسبت به ثبت آنان در سامانه کسب و کار نانینو اقدام و نتیجه را فرمانداری ارسال کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر