جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۰۰
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۳

فکرشهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان صنایع دستی این استان پرداخت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، خلیل رازه صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دستی استان بوشهر را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

وی از امضای چهار تفاهم‌نامه برای حمایت از صنایع دستی خبر داد و بیان کرد: نمایشگاه محصولات صنایع دستی در حمایت از فعالان این عرصه راه‌اندازی می‌شود که در این راستا ضمن برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مجتمع گاز پارس جنوبی، دوره آموزشی ویژه خانواده کارکنان این مجتمع گازی تشکیل می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر با اشاره به چاپ کتاب در رشته‌های صنایع دستی و انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای صدور کارت مهارت خاطرنشان کرد: برای آشنایی کودکان و نوجوانان با رشته‌های صنایع دستی تفاهم‌نامه‌ای با کانون پرورش کودکان و نوجوانان منعقد می‌شود.

رازه از استفاده هنرمندان صنایع‌دستی استان بوشهر از مزایای بیمه صندوق روستایی و عشایری خبر داد و بیان کرد: فعالان عرصه صنایع دستی می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قرار بگیرند.

راه‌اندازی بازارچه و غرفه صنایع دستی

وی راه‌اندازی نمایشگاه در پارس جنوبی، نیروگاه اتمی و دیگر نقاط استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بازارچه و غرفه عرضه محصولات صنایع دستی در نقاط مختلف استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر از افتتاح مرکز و کارگاه تولیدی صنایع دستی در شهرهای مختلف خبر داد و بیان کرد: این کارگاه برای فعالیت در عرصه صنایع دستی محصولات فعال می‌شود و در دشتی با سرمایه‌گذاری ۱.۸ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰ نفر، کارگاه عبا بافی خورموج و گلیم بافی بوشهر برای اشتغال ۲۵ نفر راه‌اندازی می‌شود.

رازه حمایت اجتماعی ازدواج آسان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر ۳۰ خرداد برنامه حمایت از ازدواج آسان تدارک دیده است که برخی از مزدوجین مربوط به صنعتگران دستی استان است.

وی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برای فعالیت در عرصه صنایع دستی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه ۳۸ میلیارد تومان ابلاغ شد که تاکنون ۱۳ میلیارد تومان به هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی استان پرداخت شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر