سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۷۵
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: پیشنهاد حضور استان‌ها در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید به رئیس جمهور ارائه و مصوب شده است و بر این اساس هر استان فرصت ارائه مسائل و مشکلات خود را در سطح ملی پیدا می‌کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محسن کوشش‌تبار شامگاه پنجشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر اظهار کرد: با حضور استان ها در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، زمینه ارائه ظرفیت‌ها، مشکلات و تنگناهای موجود برای تصمیم‌گیری در سطح ملی ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: حضور استان‌ها در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید یک فرصت است که می تواند به ارتقا وضعیت اقتصادی استان ها کمک شایانی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده استان بوشهر در حوزه اقتصادی، این استان در این بخش از نشاط خوبی برخوردار است.

کوشش‌تبار افزود: اجرای صحیح مصوبه‌ها و برنامه‌های دولت منجر به کاهش نرخ بیکاری و تورم در استان بوشهر شده است به نحوی که این استان در کاهش نرخ بیکاری رتبه سوم و در کنترل نرخ تورم نیز رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.

وی ادامه داد: همچنین امروز استان بوشهر در بحث حمایت و احیای واحدهای تولیدی رتبه دوم کشور را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه استان بوشهر جز استان‌هایی است که فرمانداران آن در حوزه اقتصادی فعال هستند گفت: شورای گفت وگوی استان بوشهر در ارزیابی وزارت کشور جز شوراهای گفت وگوی حرفه‌ای و رتبه خوبی دارد و جزو استان‌های شایسته تقدیر است.

کوشش‌تبار افزود: همچنین ۱۷ درصد مصوبه‌های شورای گفت‌وگوی استان بوشهر در سطح ملی مطرح بوده و این کار ارزشمندی است و انتظار می‌رود با همین کیفیت کار دنبال و استان در مسیر پیشرفت و حرکت رو به جلو پیش برود.

مشکل مجوزها در استان بوشهر حل می‌شود

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه از هر ۲۰ درخواست مجوز در بحث معدن یک درخواست منجر به صدور می شود و از هفت کارخانه سیمان مصوب در استان تنها سه کارخانه فعال هستند گفت: این مشکلات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح و پیگیری می‌شود.

احمد محمدی‌زاده همچنین در خصوص کشتی‌های صید ماهی یال اسبی در استان بوشهر افزود: هفته آینده جلسه‌ای با حضور استان‌ هرمزگان و مسئولانی از مرکز در استان بوشهر برگزار و در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در خصوص مصوبه تهاتر میوه‌های گرمسیری اظهار کرد: این جزو مصوبه‌هایی است که هنوز به استان ابلاغ نشده و انتظار می‌رود با پیگیری لازم این مصوبه در استان اجرایی و عملیاتی شود.

محمدی‌زاده در خصوص بخشی از خرمای به فروش نرفته استان بوشهر گفت: باید با تامین تسهیلات لازم این محصول باقی مانده خریداری و تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: تامین ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه رونق تولید طی ۲ سال از جمله مصوبه‌های دولت در سفر به استان بوشهر به شمار می‌رود که هنوز ابلاغ نشده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر