جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: شرکت نانک دیّر که زمانی به عنوان اولین و بزرگترین تولیدی نان صنعتی در استان شناخته می شد هم اکنون تعطیل و چشم انتظار نگاه ویژه مسئولین استانی و شهرستان دیّر است.\n\nبه گزارش فکرشهر، شرکت های تولیدی کوچک و متوسط دارای مزایای زیادی نسبت به صنایع بزرگ هستند اما کوچک بودن و دسترسی محدود به منابع مشکلاتی را برای فعالان این بخش از صنعت ایجاد کرده است.\n\nبررسی های آماری  در شرایط کنونی نشان می دهد که کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، مهم ترین و جدی ترین مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط هستند.
کد خبر: ۲۱۷۱۵
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

فکرشهر: شرکت نانک دیّر که زمانی به عنوان اولین و بزرگترین تولیدی نان صنعتی در استان شناخته می شد هم اکنون تعطیل و چشم انتظار نگاه ویژه مسئولین استانی و شهرستان دیّر است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شرکت های تولیدی کوچک و متوسط دارای مزایای زیادی نسبت به صنایع بزرگ هستند اما کوچک بودن و دسترسی محدود به منابع مشکلاتی را برای فعالان این بخش از صنعت ایجاد کرده است.

\n\n

بررسی های آماری  در شرایط کنونی نشان می دهد که کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، مهم ترین و جدی ترین مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط هستند.

\n\n

از یک سو بانک ها سرمایه لازم برای تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط را در اختیار ندارند و از سوی دیگر، حاضر نیستند منابع مالی خود را با نرخ سود تسهیلاتی منطقی در اختیار بخش خصوصی تولیدی  قرار دهند.

\n\n

وجود چنین رویه ای در مقابل فعالیت واحدهای صنعتی کوچک موجب شده است که این واحدها برای تأمین سرمایه در گردش خود با مشکل مواجه باشند.

\n\n

بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ به دلیل کمبود نقدینگی در حال تعطیلی هستند در صورتی که به دلیل بحث اشتغال باید توجه ویژه ای به این امر شود. کاهش مشکلات صنایع در گرو تلاش مضاعف دولت است اما قسمتی از آن مربوط به مسائل بانکی از جمله وام هایی با سود بالا است

\n\n

موضوع کاهش نرخ سود بانکی یکی از موضوعاتی است که از منظرهای گوناگون برای فعالان اقتصادی و مردم، مورد توجه همگانی است. واقعیتی غیر قابل انکار این است که کاهش  نرخ سود بانکی  و اعطای تسهیلات به بخش تولید می تواند در جهت  رشد اقتصادی مؤثر باشد و علاوه بر افزایش تولید و صادرات، اقتصاد را از رکود کنونی خارج کند.

\n\n

شرکت نانک دیّر از جمله همین شرکت ها می باشد که پس از 2 سال فعالیت بدلیل مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش علی رغم استقبال خوب مردم  تعطیل شد.

\n\n

حسین افسری شهروند دیّری که از آغاز جوانی و اشتغال خود در نانوایی های متعدد  از کارگری تا خمیر گیری و شاطری کار کرده بود  در سال 86  با 120 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی بدون سرمایه در گردش بانک و با فروش املاک شخصی  نسبت به راه اندازی پروژه بزرگترین مجتمع  ساخت انواع نان و شیرینی در استان بوشهر  اقدام کرد که پس از 2 سال فعالیت بدلیل عدم دریافت یارانه آرد و کافی نبودن سهمیه و مشکلات مالی به تعطیلی کشیده شد.

\n\n

این کار آفرین دیّری در گفتگو با"مطاف24"،  اظهار داشت:با راه اندازی این  تولیدی استقبال بی نظیر مردم دیّر دلگرمی و انگیزه مضاعفی به ما داد تا با انرژی بیشتری به کار خود ادامه دهیم و استقبال از نان های ما به گونه ای بود که حتی مغازه های شهر کنگان علی رغم اینکه چنین شرکتی بعد از ما در کنگان راه اندازی شده بود  به دلیل کیفیت بالای محصولاتمان خرید خود را از نانک دیّر انجام می دادند واین  انگیزه ای شد تا 24 ساعته تولید داشته باشیم.

\n\n

افسری تصریح کرد:برای کنترل کیفیت محصولاتمان نسبت به راه اندازی آزمایشگاه در شرکت اقدام کردیم تا خریداران نان با کیفیت بر سر سفره خود ببرند.

\n\n

وی گفت:با توجه به استقبال خوبی که از محصولات ما شد ، درخواست افزایش سهمیه آرد دولتی به اداره بازرگانی دادیم که نه تنها سهمیه ما زیاد نشد بلکه سهمیه آرد دولتی قطع و با توجه به مشکلات مالی و نداشتن پول در گردش  شرکت بتدریج به سمت تعطیلی پیش رفت.

\n\n

مدیریت شرکت نانک دیّر با بیان اینکه حدود 20 نفر کارگر بومی در این شرکت فعالیت داشتند افزود: با تعطیلی شرکت نانک و با احتساب خانواده های کارگران زندگی حدود 70نفر مختل شد.

\n\n

وی ادامه داد:تنها کاری که از دستمان بر می آمد نامه نگاری  و استشهاد محلی و امضای طومار بود که جوابی دریافت نکردیم.

\n\n

این کار آفرین ورشکسته بیان داشت:با تعطیلی شرکت از بیم اینکه دستگاه های مستقر در شرکت خراب شوند مجبور به فروش آنها شدیم وحال در مغازه شیرینی فروشی خود فعالیت می کنم.

\n\n

حسین افسری افزود:بنده اولین کسی بودم که طرح نان صنعتی به اداره غله استان بوشهر ارائه کردم که راه اندازی این پروژه در تمامی شهرستان ها با موفقیت همراه شد و دیّر علی رغم اینکه اولین تولیدی نان صنعتی را احداث کرد متأسفانه تعطیل شد.

\n\n

وی یادآور شد:تولیدی های نان شهرهای کنگان، گناوه و برازجان که بعد از دیّر راه اندازی شدند  برای کسب راهنمایی و اطلاعات به سراغ شرکت ما می آمدند.

\n\n

افسری گفت:وام 120 میلیون تومانی که قرار بود با سود 9 درصد حساب شود متأسفانه با سود 25 درصد حساب شده و در حال حاضر به 300 میلیون بدهی رسیده است.

\n\n

وی اظهار داشت:این شرکت بار دیگر در صورت توجه مسئولین با اعتبار200 میلیون  تومانی راه اندازی می شود ودر کنار آن 30 نفر اشتغالزایی دارد و اگر چنین کار گاه هایی در شهرستان احداث شود نیازی به رفتن جوانان دیّری برای کار به عسلویه نیست.

\n\n

این کار آفرین با بیان اینکه از خانه  نشینی و ناراحتی دیسک کمر گرفته ام خاطر نشان کرد: چرا باید  زیادی نان تولیدی  و ته مانده نان فنجانی روز قبل شهرستان همجوار ما برای مغازه های دیّر فرستاده شود.

\n\n

وی که گلایه بسیاری از بی توجهی مسئولین به کارگاه ها و شرکت هایی که با هزاران امید تأسیس شدند تا بتوانند نقشی در اشتغالزایی منطقه داشته و در راستای اقتصاد مقاومتی قدم بردارند داشت افزود:مسئولین بجای هزینه های گزاف در جاهای غیر ضروری باید بازدیدی از بنگاه ها و شرکت های ورشکسته منطقه داشته باشند و حمایت خود را از ما دریغ نکنند.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

منبع:افکار نیوز

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر