فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در سال جاری هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در پنج حوزه صنعت،کشاورزی،خدمات،کسب و کارهای دانش بنیان و فرهنگ و هنر به علاقه مندان به آموزش های مهارتی در این استان ارایه می شود.
به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در نشست با نمایندگان مربیان آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: در زمان حاضر ۳۷۴ مربی در مجموعه آموزش فنی و حرفه ای بوشهر مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۱۲۴ مربی رسمی فنی و حرفه ای، ۱۸۲ نفر از این مربیان بر اساس تواناییهای فنی خود بصورت بدون هزینه با این مجموعه همکاری دارند و ۶۸ مربی دیگر نیز از مجموعه نیروهای مسلح استان هستند که در راستای جبران کمبود مربی نسبت به مهارت آموزی سربازان ایفای نقش می کنند
وی تغییر نگاه مربیان در امر آموزش را برای به دست آوردن موقعیت در عرصه ملی ضروری دانست و اظهار کرد: کشف نیاز های اقتصاد و بازار کار آینده وظیفه ما است و وظیفه داریم نقشه راه امروز و آینده خود را بر اساس نیاز بازار کار احصا کنیم و در این راه پشتیبانی از ۲ عنصر دانش و مهارت کلید رسیدن به موفقیت و توسعه است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به آغاز طرح ساماندهی مربیان در راستای هویت بخشی و افزایش سطح توانمندی آنها گفت: مربیان به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش، پشتیبان و مجری آموزشهای مهارتی هستند که در راستای توانمندسازی مخاطبان نقش کلیدی ایفا میکنند.
دراهکی ادامه داد: در این طرح، ضمن شناسایی و هویتبخشی به همه مربیان، استادکاران و علاقمندان به حرفه مربیگری مربیان آموزشهای مهارتی سطح بندی و رتبه بندی می شوند بر این اساس تعیین سطحهای مختلف آموزشی برای مربیان به نحوی است که هر مربی متناسب با توانمندیهای تخصصی، حرفهای و شایستگیهای فردی و اجتماعی میتواند در یکی از سطحهای (مربی پایه، مربی سطح ۳، ارشد مربی و استاد مربی) قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه پایه اقتصاد در گرو نیروی با مهارت است و ارتقا جایگاه مهارت در استان بوشهر مستلزم کار فرهنگی است و نباید اجازه دهیم که همچنان نگاه تحقیر آمیزی به مهارت آموزی وجود داشته باشد، اضافه کرد: در شرایط فعلی کشور بسیاری از افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالا هستند شاید بیکار باشند اما افرادی که دارای یک مهارت در حرفه هستند زمینه شغلی بهتر و بیشتری دارند و این امر نشان دهنده ضرورت تغییر رویکرد ما در مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان است