جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۱۹ حلقه چاه تامین کننده آب شرب این استان با دبی تولید حدود ۱۵۰ لیتر در ثانیه در طول یک سال گذشته با حفر و کف شکنی احیاء شده است...
کد خبر: ۲۰۰۷۶۲۱
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۶

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۱۹ حلقه چاه تامین کننده آب شرب این استان با دبی تولید حدود ۱۵۰ لیتر در ثانیه در طول یک سال گذشته با حفر و کف شکنی احیاء شده است.

به گزارش فکرشهر، «ابوالحسن عالی» در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در استان بوشهر در مجموع ۲۲۹ حلقه چاه فعال و غیر فعال شهری و روستایی وجود دارد که چاه های فعال در برخی مناطق آب شرب قابل توجهی از هم استانی ها را تامین می کنند.

وی بیان کرد: مجموع ۸۱ حلقه چاه روستایی بخشی از آب شرب ۴۳ روستا و ۵۹ حلقه چاه شهری بخشی از آب شرب ۲۱ شهر استان بوشهر را تامین می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: طی سالیان گذشته به دلیل توسعه شهرها و روستاها برخی از چاه ها به دلیل کمی و کیفی از مدار بهره برداری از مدار خارج شده که این شرکت طی برنامه دقیق و مستمر در حال احیا یا جابجای چاه های مذکور است.

عالی یادآور شد: چاه های ذکر شده از لحاظ پدافند و مدیریت بحران همیشه در دسترس کار آبفا بوده به نحوی که در سال گذشته ۱۹ حلقه چاه حفر و کف شکنی و احیا در سطح استان انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: کاهش چشمگیر نزولات آسمانی آبدهی بسیاری از چاه های شرب استان را کاهش داده که در این زمینه تلاش شده با پیاده سازی برنامه ای جامع از این ظرفیت نهایت استفاده برای تامین آب شرب پایدار صورت گیرد.

عالی افزود: در بسیاری از مناطق برخودار از چاه، مصرف آب شرب به حوزه دامپروری هدایت شده که در راستای افزایش بهره وری باید شاهد بازنگری مشترکان در این رویکرد باشیم.

وی گفت: کاهش منابع آبی استان بوشهر ایجاب کرده آب شرب استان تنها در بخش شرب استفاده و از سایر کاربری ها اجتناب شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر