سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۹۷۷۴
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به بیش از ۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش طیور استان در نیمه نخست امسال گفت: در همین راستا بیش از ۳۶ میلیون نوبت واکسیناسیون انجام شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مهدی تنگستانی مکان در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات مدیریتی و بهداشتی در صنعت پرورش طیور اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های پیشگیرانه، درمانی و آموزشی دامپزشکی استان برای توسعه پرورش طیور و رشد تولید است که این مهم با انجام فعالیت‌های مختلفی از جمله واکسیناسیون، بازدید‌های میدانی و مراقبت و کنترل بیماری در حال انجام است.

وی در خصوص اقدامات و فعالیت‌های شش ماه نخست سال جاری افزود: از ابتدای سال تاکنون و تحت نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی ۱۰ میلیون ۳۶۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش طیور استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر واکسیناسیون طیور را مورد اشاره قرار داد و گفت: در همین راستا در نیمه نخست امسال میزان ۳۶ میلیون ۲۶۴ هزار نوبت واکسیناسیون برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مختلف طیور انجام شده است.

وی واکسیناسیون طیور بومی را از دیگر فعالیت‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در پرورش طیور صنعتی توجه ویژه‌ای به طیور بومی و روستایی داریم و در راستای حفظ سرمایه و پویایی اشتغال روستایی از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ هزار و ۵۱۸ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده‌اند.

تنگستانی با اشاره به کنترل بیماری در مرغداری‌های استان تصریح کرد: طی شش ماه گذشته ۳ هزار ۹۵۰ مورد نمونه‌برداری از واحد‌های پرورش طیور، یک‌هزار و ۳۵ مورد بازدید میدانی و یک‌هزار و ۳۱۵ مورد اقدامات مراقبتی برای کنترل بیماری‌ها صورت گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر