سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۶۶۲
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲

فکرشهر: در آستانه ماه محرم همایش میثاق عاشوراییان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه در بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز چهارشنبه در این همایش گفت: امام حسین (ع) عصاره ادیان الهی و کلمه طیبه ای است که راه، کلام و نام او همواره در سراسر جهان و در طول تاریخ ماندگار است.

آیت الله غلامعلی صفائی بوشهری افزود: ایام محرم فرصتی برای امربه معروف و نهی از منکر است و تلاش شود در این روزها فلسفه قیام عاشورا و رسالت و وظیفه امروز مردم بویژه جوانان در مقابل این حرکت تعریف شود.

وی اضافه کرد: هدف از مجالس محرم تنها عزاداری نیست بلکه روشنگری و هدایتگری است که باید بدرستی انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: همایش میثاق عاشوراییان به منظور هماهنگی و انتقال توصیه های دینی و امنیتی در مراسم و محافل عزاداری های محرم و ابلاغ سیاست های کلی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی برگزار شده است.

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی با اشاره به نقش مهم هیات های مذهبی در ترویج معارف حسینی افزود: هر مجلس، خیمه و بیرقی برای اقامه عزای امام حسین (ع) برپا می شود باید یک مدرسه معرفتی برای ترویج معارف امام حسین (ع) باشد.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با ظلم و ستم، ایثار و وحدت از ویژگی های قیام امام حسین (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به تقارن امسال ماه محرم با هفته دفاع مقدس اظهار داشت: انقلاب اسلامی انقلابی دینی است و با الگو پذیری از قیام عاشورا به پیروزی رسید و در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام با الگوگرفتن از عاشورا و نهضت امام حسین (ع) در مقابل دشمنان به پیروزی رسیدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر در این همایش گفت: بصیرت، وظیفه شناسی، استکبارستیزی، نظم و انضباط از مهمترین نشانه های انقلابی گری است.

خلیل واعظی افزود: نیروی انتظامی با تمام توان خود را برای برقراری نظم و امنیت درآیین های ماه محرم به کار می گیرد.

رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی استان بوشهر گفت: مداحان از خرافه ها و برخی انحراف ها در مراسم عزاداری پرهیز کنند.

مصطفی گراشی افزود: مداحان و مرثیه سرایان در بیان سروده های خود دقت لازم را داشته باشند و از بیان برخی مطالب حساسیت برانگیز در این مجالس خودداری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر