شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۳۰۹
سه‌شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: توسعه و ارتقای زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در شهرهای میزبان صنعت نفت در جنوب استان بوشهر باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه سلامت شهرستان جم اظهار داشت: با توجه به وجود آلایندگی‌ها و اسکان پرسنل و خانواده‌های نفت و گاز در منطقه، توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی باید در شهرهای عسلویه، کنگان و جم در اولویت حیاتی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه مسئولان حوزه سلامت بیماری‌های شایع منطقه را شناسایی کنند افزود: ارتقای تجهیزات و منابع انسانی در رشته‌های تخصصی بهداشت و درمان یک ضرورت فوق‌العاده است.

صفایی بوشهر با تأکید بر اینکه دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و ام آر آی در بیمارستان توحید جم راه‌اندازی شود گفت: موانع موجود برای استقرار این دستگاه‌ها برداشته و از مجهزترین و به‌روزترین آن‌ها خریداری شود.

وی با اشاره به تخصیص ۱۸۸ میلیارد تومانی از سوی وزارت نفت برای توسعه بیمارستان توحید جم افزود: مسئولان بهداشت و درمان صنعت نفت استان با بررسی وضعیت موجود و ارائه طرح توجیهی، اعتبار لازم جهت توسعه بخش‌های مختلف بیمارستان را مشخص کنند تا در نشست با وزیر نفت این موضوع موردبررسی قرار گیرد.

نواقص بیمارستان رفع شود

وی مشکل اسکان همراه بیمار در بیمارستان توحید جم را یکی از نواقص جدی این مرکز درمانی دانست و بیان کرد: با مشارکت بخش خصوصی مکانی جهت اسکان همراهان بیمار احداث شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در کشور دچار بحران مغز افزاری شده‌ایم افزود: درمانگاه تأمین اجتماعی در جم باید تعیین تکلیف شود و در صورت عدم استاندارسازی با تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، به سایر ارگان‌ها واگذار شود تا خدمات مناسب‌تری ارائه شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری راه‌اندازی یک مرکز تخصصی درمان در بخش ریز را یکی از اولویت‌های اصلی حوزه سلامت شهرستان جم دانست و گفت: درمانگاه تخصصی بخش ریز با مشارکت ۵۰ میلیارد تومانی سپاه از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی احداث می‌شود.

وی خواستار شبانه‌روزی شدن یکی از مراکز درمانی بخش مرکزی جم شد و افزود: با توجه به استقرار کارکنان و خانواده‌های پتروشیمی‌ها در شهرستان جم، باید حق سهم پتروشیمی‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش سلامت شهرستان مشخص و پرداخت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر