شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۴۸۵
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۴

فکرشهر: اولین جلسه انجمن کتابخانه عمومی بخش شبانکاره در سال ۱۴۰۲ به ریاست حسینی بخشدار و با حضور حجت الاسلام پردل امام جمعه شبانکاره، عباسی ریاست اداره کتابخانه های عمومی دشتستان، ستوده منش شهردار شبانکاره، رستمی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره، زارع مدیر کتابخانه عمومی شبانکاره و سایر اعضا با موضوع دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی بخشداری شبانکاره، بخشدار شبانکاره ضمن تشکر از فعالیت های ارزنده مسئول کتابخانه عمومی شبانکاره، جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی کم نظیر برای تقویت فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف دانست و افزود: استفاده از تمامی ظرفیت ها، فضای مجازی، همکاری مسئولان و ادارات بخش به منظور تسهیل مشارکت اقشار مختلف در جشنواره کتابخوانی رضوی ضروری است و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه خواستار برگزاری مسابقات کتابخانی در بین کودکان و نوجوانان شد.

حسینی بیان داشت: با توجه به اهداء زمین به زودی شاهد احداث دومین کتابخانه روستایی بخش در روستای دهداران سفلی خواهیم بود.  

امام جمعه شبانکاره اهمیت به کتاب و کتابخوانی را یکی از اساسی ترین نیازهای روز جامعه به خصوص در قشر تحصیل کرده عنوان کرد و افزود: مسئولیت کسانی که با علم سر و کار دارند در این زمینه بیشتر است و همگی می بایست در زمینه ترویج کتابخوانی یا  نشر علم  تلاش کنیم.

طیبه زارع مسئول کتابخانه عمومی بخش شبانکاره گزارشی از فعالیت های کتابخانه عمومی اعم از  فضای کتابخانه، منابع، برگزاری نشست های کتابخوان، مسابقات فرهنگی، کلاس هاو  کارگاه های آموزشی، برگزاری مراسمات ملی و مذهبی ارائه داد. 

وی همچنین به تشریح عناوین موضوعی و بخش های متنوع دوازدهمین دوره جشنواره رضوی پرداخت و گفت: این جشنواره در 2 بخش کتابخوانی و هنری درحال برگزاری است و افراد علاقه مند می تواند به صورت فردی، گروهی و خانوادگی در آن شرکت کنند.

عباسی رئیس اداره کتابخانه‌ها ی دشتستان گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره کتابخوانی رضوی به آدرس www.samakpl.ir از ویژگی های آن مطلع شوند و در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه اهتمام داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر