جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: وال استریت ژورنال به نقل از مقامات عربی نوشت: تهران در کانال‌های دیپلماتیک محرمانه، اردن، امارات، عربستان و قطر را تهدید کرده است که در صورت استفاده از سرزمین‌ها یا حریم هوایی آنان برای حمله به ایران، این کشور‌ها را هدف قرار خواهد داد...
کد خبر: ۲۰۱۰۱۸۳
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹

فکرشهر: وال استریت ژورنال به نقل از مقامات عربی نوشت: تهران در کانال‌های دیپلماتیک محرمانه، اردن، امارات، عربستان و قطر را تهدید کرده است که در صورت استفاده از سرزمین‌ها یا حریم هوایی آنان برای حمله به ایران، این کشور‌ها را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: این کشور‌ها به دولت بایدن اطلاع داده‌اند که نمی‌خواهند زیرساخت‌های نظامی یا حریم هوایی آنها توسط آمریکا یا اسرائیل برای عملیات تهاجمی علیه ایران استفاده شود. 

مقامات وزارت دفاع آمریکا گفتند: برخی از شرکای منطقه‌ای به پنتاگون اطلاع داده‌اند که نمی‌خواهند هواپیما‌های جنگی اسرائیلی بر فراز سرزمین‌های آنها پرواز کنند یا نیرو‌های آمریکایی از داخل یا از حریم هوایی آنها عملیات تهاجمی انجام دهند

مقامات گفتند کشور‌های عربی تأیید کرده‌اند که نیرو‌های آمریکایی مجاز به انجام عملیات دفاع از خود هستند.

یک مقام دفاعی آمریکا گفت که درخواست کشور‌های عربی غیررسمی است.

از زمانی که جنگ بین اسرائیل و حماس در غزه سال گذشته آغاز شد، کشور‌های عربی بار‌ها محدودیت‌هایی بر عملیات آمریکا اعمال کرده و سپس آنها را لغو کرده‌اند. اما به گفته مقامات، این کشور‌ها پس از گسترش جنگ به درگیری‌های بین اسرائیل و ایران، از جمله حملات اسرائیل در لبنان، قاطع‌تر عمل کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر