پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۵۳۴
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: خطیب جمعه تهران با بیان مولفه‌های بیان شده از جانب رهبر انقلاب درخصوص انتخابات پیش رو، تأکید کرد: هر رئیس جمهوری اگر بخواهد همه مسیری را که رئیسی بنا نهاده و مسئولانی را که او منصوب کرده عوض کند، این خسارت برای مردم است. کسی را انتخاب کنید که راه رئیسی را ادامه دهد.

به گزارش «فکرشهر»، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه با تسلیت شهادت امام جواد (ع) به حدیثی از امام رضا (ع) نسبت به ایشان اشاره کرد که حضرت رضا (ع) فرزندشان را پرخیر و برکت‌ترین مولود برای شیعه معرفی کردند.

به نوشته ایرنا، خطیب جمعه موقت تهران با برشمردن مناقب امام جواد (ع)، ایشان را مظهر تام و تمام صفات «سلام، و مؤمن و مهیمن» الهی برشمرد، که هیچ ضرر و آسیبی از ایشان به هیچ کس نمی‌رسد.

وی با اشاره به جود الهی در امام جواد (ع) تصریح کرد: اول امامی که در سن کودکی مقام امامت از سوی خدا به ایشان عطا شده امام‌جواد (ع) است. اگر انسان اهل تدبر در آیات قرآن باشد، می‌داند نقش امامت و ولایت در ابعاد مختلف زندگی بشر و تامین سعادت دنیوی و اخروی جایگزین ندارد.

خطیب این هفته نماز جمعه گفت: امام جواد (ع) در علم محیر العقول بود. حضرت کانون کرامت و دادرسی‌های غیر عادی بودند. کسی خدمت ایشان رسید عرضه داشت مبتلا به خاک خوردن است وگفت از این موضوع رنج میبرد، حضرت نگاهی به ایشان انداخت و فرد سه روز بعد این عادت را کنار گذشته بود. امام جواد اثبات کرد مسئله امامت موهبتی است نه اکتسابی؛ و الله اعلم حیث یجعل رسالته.

خطیب جمعه تهران در بیان تسلط حضرت جوادالائمه به علوم روز افزود: در جلسه‌ای که مأمون ترتیب داده بود و افرا مختلف سؤال‌های بسیاری از ایشان پرسیدند و امام جواد (ع) به نحو محیرالعقولی به آن‌ها پاسخ دادند.

حجت‌الاسلام صدیقی تأکید کرد با توجه به اینکه ولایت یک امر اکتسابی است، ولایت فقیه هم به این صورت است و هر کسی نمی‌تواند پرچم نیابت از امامی را بر دوش گیرد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم با اشاره به ۱۴ خرداد، سالگرد ارتحال امام (ره)، امام خمینی را یک ابرمرد عارف مجاهد فقیه دانست که ریل تاریخ را تغییر داد و دنیا را متحول کرد و شرق و غرب را تحت تاثیر قرار داد و توانست حاکمیت دین را در بستر ولایت فقیه محقق کند و برای بعد از خودش هم ریل گذاری کند و بشریت ره به راه فطرت متوجه سازد.

وی با بیان ویژگی‌های امام راحل بیان کرد: امام به مردم اعتقاد و ایمان داشت ومعتقد بودند اگر مردم در صحنه باشند دین را نگه می‌دارند و نظام را حفظ می‌کنند این نشان از تیزبینی ایشان است. امام علاوه بر موحد بودن، بستر تحکیم اسلام و نظام اسلامی و پیاده کردن احکام خدا را فقط با خواست و اراده مردم میسور می‌دانست.

وی افزود:، ولی فقیه نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین فرد به معصومین است، معصوم نیست، ولی رنگ عصمت دارد، برخی علما عصمت علمی ندارند، ولی عصمت عملی دارند در عمرشان مرتکب گناه نشده اند.

حجت الاسلام صدیقی به توصیف آیت الله بهجت در مورد حضرت امام اشاره کرد و گفت: در موقع رحلت امام در موقع رحلت خیلی زیبا شده بودند، و آیت الله بهجت گفتند چرا چنین نباشد کسی که در تمام عمرش حتی یک کار برای غیر خدا نکرده است.

حجت‌الاسلام صدیقی مقام معظم رهبری را تالی تلو امام معصوم عنوان کرد و تأکید کرد: کسی که پرچم نیابت امامی را بر دوش دارد جوهر وجودش باید شباهتی با آن امام داشته باشد.

وی امام خمینی را جامع اضداد عنوان و تصریح کرد: همان امامی که در نیمه شب تهجد و شب زنده داری می‌کرد، در مقابل امریکا مصداق آیه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» عنوان کرد که هم شدتش در اوج بود، هم رحمتش.

خطیب جمعه تهران در ادامه به اعتقاد قلبی امام خمینی به مردم اشاره کرد و گفت: حضرت امام به درستی دریافته بودند که اگر مردم در صحنه باشند آینده را حفظ می‌کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی به سه ابتکار حضرت امام اشاره کرد که در مرحله اول سلطنت را مورد هجمه قرار داد و با استبداد مقابله کرد. در مرتبه دوم با مقابله با صهیونیسم با استثمار مبارزه کرد، و درنهایت با مبارزه با آمریکا جبهه جنگ علیه استکبار را باز کرد.

وی افزود: تا پیش از حرکت امام اعراب در تعارض نژادی با صهیونیست‌ها می‌جنگیدند بحث اسلام مطرح نبود، اما امام خمینی مسأله فلسطین و مبارزه با اسرائیل را تبدیل به مسأله جهان اسلام کرد.

خطیب جمعه تهران در ادامه به عملیات طوفان‌الاقصی اشاره کرد و اظهار داشت: نکته مهم این عملیات زمان مناسب آن بود؛ اگر در آن زمان طوفان الاقصی اتفاق نمی‌افتاد اسرائیل بنای عادی‌سازی ارتباط با کشور‌های عربی و اسلامی را داشت که اگر این اتفاق می‌افتاد هم استثمار آن‌ها ادامه می‌یافت و هم استکبار بیمه می‌شد؛ بنابراین با طوفان‌الاقصی نقشه عادی‌سازی ارتباط به کلی نابود شد و دیگر احیا نخواهد شد.

وی ادامه داد: طوفان‌الاقصی ضربه غیرقابل جبرانی بر پیکره جریان لیبرال دموکراسی غرب و فرزند نامشروعش رژیم صهیونیستی وارد کرد که به قول تحلیل‌گران غربی امروز دیگر صهیونیسم در حال آب شدن و از بین رفتن است.

امام جمعه موقت تهران به عملیات وعده صادق نیز پرداخت و آن را شاهکار فرزندان امام و انقلاب و پاسداران زمان شناس خواند که طی آن حرکت بازدارنده تدافعی را به حرکت بازدارندگی تهاجمی تبدیل کردند.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه به‌توصیف‌های رهبر انقلاب در مورد رئیس جمهور شهید اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری ۳۰ امتیاز در مورد رئیس جمهور عزیز به کار بردند که در مورد فرد دیگری سابقه ندارد. هر کدام از این موارد تعریف از یک شخص نیست، بلکه یک قاعده و قانون است که همه باید به آن توجه کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: مردم هم در بزرگداشت رئیس جمهور کم نگذاشتند و اگرچه برخی منتظر بودند ۴ سال دولت آیت الله رئیسی تمام نشود، اما مردم با حماسه تشییع پیکر ایشان پاسخ آن‌ها را دادند. رئیسی کسی بود که خونش کمتر از خدمات این دوره کوتاه نبود هم حیاتش خیر بود هم مماتش. حماسه مردم در تشییع او نشان داد مردم ایران زنده و ایستاده‌اند و به مسئولینشان علاقمند و دلداده ولایتند.

خطیب جمعه تهران با بیان مولفه‌های بیان شده از جانب رهبر انقلاب درخصوص انتخابات پیش رو، تأکید کرد: هر رئیس جمهوری اگر بخواهد همه مسیری را که رئیسی بنا نهاده و مسئولانی را که او منصوب کرده عوض کند، این خسارت برای مردم است. کسی را انتخاب کنید که راه رئیسی را ادامه دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر