پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: مقاومت اسلامی عراق از عملیات نظامی جدید و قریب الوقوعی خبر داد که طرف‌هایی از محور مقاومت از جمله ارتش یمن در آن شرکت خواهند کرد. در این راستا «فراس الیاسر» عضو دفتر سیاسی جنبش النجبا گفت: در زمان عرض تسلیت به محضر سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران نشستی با حضور رهبران مقاومت اسلامی در منطقه برای هماهنگی انجام شد و دستوری برای مقاومت اسلامی برای هماهنگی با مقاومت یمن صادر شد...
کد خبر: ۲۰۰۷۵۶۳
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰

فکرشهر: مقاومت اسلامی عراق از عملیات نظامی جدید و قریب الوقوعی خبر داد که طرف‌هایی از محور مقاومت از جمله ارتش یمن در آن شرکت خواهند کرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، مقاومت عراق پنجشنبه از انجام ۲ عملیات نظامی مشترک با نیرو‌های مسلح یمن در بندر حیفا با پهپاد خبر داد و در بیانیه‌ای بر ادامه عملیات خود علیه مقر‌های دشمنان تاکید کرد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد عملیات اول ۲ کشتی را هدف قرار داد که در حال حمل تجهیزات نظامی در بندر حیفا بودند. عملیات دوم نیز کشتی را هدف قرار داد که دستور منع ورود به این بندر را نقض کرده بود. این ۲ عملیات با تعدادی از پهپاد‌ها انجام شد.

این در حالی است که پیشتر منابعی در مقاومت عراق از نشستی در ایران در حاشیه مراسم عزاداری برای «شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران با مشارکت رهبران گروه‌های مقاومت عراق، لبنان، فلسطین و یمن با حضور «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داده بودند.

در این مراسم «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، «محمد عبدالسلام» نماینده جنبش انصارالله یمن و «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش النجبا عراق حضور داشتند و درباره جنگ غزه و مکانیزم رویارویی و محاصره دشمن از طریق انجام عملیات نظامی مشترک صحبت کردند.

شبکه‌های عراقی در آن زمان به نقل از رسانه‌های ایرانی اعلام کردند این نشست‌ها برای تاکید بر ادامه جنگ تا زمان تحقق پیروزی و اداره نبرد با مشارکت تمام گروه‌های مسلح و تشدید عملیات نظامی علیه دشمن انجام شد.

در این راستا «فراس الیاسر» عضو دفتر سیاسی جنبش النجبا گفت: در زمان عرض تسلیت به محضر سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران نشستی با حضور رهبران مقاومت اسلامی در منطقه برای هماهنگی انجام شد و دستوری برای مقاومت اسلامی برای هماهنگی با مقاومت یمن صادر شد.

الیاسر در گفتگو با الاخبار گفت: این عملیات مشترک آغازگر مرحله جدیدی از فعالیت محور مقاومت است. به ویژه بعد از تشدید تنش در جنوب لبنان همکاری مشترک بیشتر از این حد خواهد بود و چه بسا به مراحل پیش بینی نشده‌ای درباره هدف قرار دادن اهداف حیاتی دیگر رژیم اشغالگر برسد. هماهنگی کنونی به شرایط میدان‌ها و نبرد و موضوع فشار‌ها بر آمریکا و رژیم صهیونیستی وابسته است.

«علی فضل الله» سخنگوی جنبش «حقوق» وابسته به گردان‌های حزب‌الله عراق گفت: هماهنگی در سطح عالی بین جبهه‌های محور مقاومت و وحدت هدف و تبادل نقش‌ها از زمان عملیات طوفان الاقصی وجود دارد. اظهارات یحیی سریع تاکید بر هماهنگی عالی بین گروه‌های مقاومت اسلامی در جبهه‌های عراق، لبنان و سوریه و بقیه مناطق محور مقاومت در طول دوره گذشته بود. این پیام بسیار مهمی برای ادامه هدف قرار دادن منافع اسرائیل و حتی آمریکا در صورت ادامه جنگ غزه و حمایت آمریکا و غرب از آن خواهد بود. عملیات مقاومت متوقف نشده است بلکه روند آن در چندین مرحله افزایش خواهد یافت. غافلگیری‌هایی در سطح پایگاه‌هایی که در تیررس مقاومت در راستای تاکتیک جدید رویارویی هستند، وجود دارد.

«جواد البدیری» تحلیلگر امنیتی گفت: انجام عملیات مشترک محور مقاومت علیه اسرائیل نشان دهنده هماهنگی عالی بین این طرف‌ها و یک طرح برنامه‌ریزی شده و مستحکم برای تنگ کردن عرصه بر دشمن است. فرماندهی مقاومت قصد دارد این پیام را به دشمن برساند که طرف‌های محور مقاومت با هم هماهنگ هستند و یک اتاق عملیات مشترک را برای اداره جنگ دارند.

وی ضمن پیش بینی اعلام عملیات دقیق و مستقیم علیه رژیم صهیونیستی به اظهارات یحیی سریع درباره انواع سلاح‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که مقاومت برای هدف قرار دادن منافع آمریکا و اسرائیل در اختیار دارد، اشاره کرد.

وی گفت: بعد از حادثه شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و نشست‌هایی که در تهران برگزار شد نبردی جدید و یک معادله دیگر در رویارویی با اسرائیل وجود خواهد داشت و این مساله مقاومت را در وضعیت جنگ قرار خواهد داد نه در وضعیت فرسایش و ضعف.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر