دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۹۷۵۹
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸

فکرشهر: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: یک هزار هکتار از اراضی بخش‌های بوشکان و ارم شهرستان دشتستان زیر کشت پاییزه گوجه فرنگی قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر، «رضا حسین پور» در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیش بینی می شود از این اراضی زیر کشت، نزدیک به ۵۵ هزارتن محصول گوجه فرنگی با شرایط اقلیمی پایدار و به زراعی مناسب تولید شود.

وی افزود: وضعیت کشت این اراضی، میزان سطح زیر کشت، مراحل رشدی مزارع و پیش بینی تولید در ماه‌های آبان و آذر جهت پر کردن خلا تولید به شکل مستمر مورد پایش کارشناسان کشاورزی قرار می گیرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین این مزارع از لحاظ آفات و بیماری‌ها پایش می شوند که برخی به علت افزایش جمعیت «سفید بالک» به پیچیدگی برگ آلوده شده که با کنترل جمعیت سفید بالک ها، این بیماری نیز کنترل خواهد شد.

حسین پور ادامه داد: جمعیت سفیدبالک و زنجرک در مزارع زودکشت زیاد بوده و باعث انتقال بیماری ویروسی پیچیدگی برگ گوجه فرنگی و بیماری فیتوپلاسمایی تورم جوانه در گوجه فرنگی و بادمجان شده است.

وی اضافه کرد: به کشاورزان توصیه می شود ضمن انجام مبارزه شیمیایی با رعایت تناوب در مصرف سموم مختلف در کشت های زودهنگام از پوشش های پارچه ای مخصوص و ضدحشره استفاده کنند تا در اوایل انتقال نشا به زمین از فعالیت سفیدبالک، زنجرک و انتقال بیماری ها پیشگیری لازم به عمل آید.

مگس سفید یا سفیدبالکحشراتی در خانواده سفیدبالکان هستند که از آفات مهم برای طیف وسیعی از محصولات کشاورزی در بسیاری از نقاط جهان به ویژه در مناطق گرمسیری می‌باشد. سفیدبالک‌ها در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری و به ویژه در شرایط گلخانه‌ای بر روی گیاهان زینتی و محصولات گلخانه‌ای در جمعیت‌های خیلی بالا دیده می‌شوند و می تواند به نابودی یک محصول بیانجامد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر