دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۹۷۶۰
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲

فکرشهر: در آیینی از ۸۰ خیر نیک‌اندیش استان بوشهر تجلیل شد و ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی خیران و ستاد دیه آزاد شدند.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، همزمان با هفته دفاع مقدس در آئینی با حضور خانواده زندانیان و مسئولان استانی از خیرانی که در آزادی زندانیان نقش داشته‌اند تجلیل و شماری از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهردر این مراسم با بیان این‌که احسان کاری خیر، به موقع و زیباست، گفت: یکی از گروه‌هایی که خداوند نگاه ویژه به آنها دارد و همه برکاتش را نصیب آنها می‌کند خیران هستند، زیرا موجب نشاندن لبخند برچهره خانواده‌های گرفتار شده و موجب لذت معنوی برای خود می‌شوند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ادامه داد: به همین خاطر افرادی که اهل احسان هستند هم کارخدایی می‌کنند و هم وصف خدایی می‌گیرند و برکات و آرامش وجدان در دنیا و آخرت نصیب آنها می‌شود.

وی اظهار کرد: خدمت به مردم و کسانی که زندگی آنها دچار چالش شده مانند زندانیان جرائم غیرعمد و واسط فیض خدا شدن برای حل مشکلات آنها، ثواب بسیار دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز با اشاره به این‌که ۲۰ روز پیش با حضور رئیس قوه قضائیه ۷۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان آزاد شدند، گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس نیز به همت خیران و ستاد دیه شرایط آزادی ۳۰ نفر دیگر از زندانیان با کمک ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی فراهم شد.

مهدی مهرانگیز افزود: برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بخشی کمک خیران و رضایت شکات و بخشی دیگر کمک ستاد دیه بوده است.

وی گفت: در کنار تقدیر از ۸۰ نفر از خیران و آزادی ۳۰ نفر از زندانیان، ۵۶۸ بسته کیف و نوشت افزار به ارزش هرکدام ۴۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان هدیه نقدی به خانواده زندانیانی که فرزند دانش‌آموز دارند، تقدیم شد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان این‌که در زمان حاضر ۷۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان داریم که چشم انتظار کمک خیران برای رهایی از زندان هستند، عنوان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۶۱ زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد شده‌اند که ۱۰ نفر آنها بانوان بودند.

وی از دستور رهبر معظم انقلاب در تخفیف مجازات زندانیان خبر داد و گفت: به مناسبت سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان اسامی ۳۰۰ نفر از زندانیان برای آزادی یا تخفیف مجازات به تهران ارسال شده بود که روز گذشته جواب آن رسید و با ۱۲۰ نفر از آنها موافقت شده که ۳۰ نفرشان منتهی به آزادی کامل و بقیه مجازات حبس آنها نصف یا دو سوم آن کم شده که این ۱۲۰ نفر از بین دو هزار و ۷۰۰ نفر از زندانیان کل کشور بوده‌اند.

مهرانگیز گفت: اسامی ۴۳ نفر دیگر از زندانیان نیز به تازگی برای رئیس قوه قضائیه ارسال شده که امیدواریم تا یک ماه آینده نتیجه آن به ما اعلام شود.

در این آیین از رئیس کل دادگستری استان بوشهر که در بین ستاد‌های دیه کشور رتبه اول را کسب کرده بود تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر