سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۶۷۵
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در سال ۱۳۶۹ به عنوان رئیس اطلاعات خارجی منصوب شدم و طولانی‌ترین رئیس اطلاعات خارجی دنیا بودم.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، برنامه «صف اول» روز جمعه ۲۵ خردادماه با حضور مصطفی پورمحمدی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ساعت ۱۷:۳۰ پخش شد.

پورمحمدی در ابتدای این برنامه اظهار کرد: خداروشکر می‌کنم در این موقعیت حساس و عرصه سخت قرار گرفتم و امیدوارم با امید خدا و دعای خیر مردم و با نیت خوب بتوانیم وظیفه خود را انجام بدهیم. من ۱۵ سالم بود درگیر مسائل انقلاب شدم و تحت تربیت شهید قدوسی و بزرگان حوزه بودم. انقلاب را از نزدیک درک کردیم و در صحنه‌های سخت انقلاب حضور داشتیم.

وی گفت: از روز‌های اول انقلاب درتحصن انقلابیون در دانشگاه تهران حضور داشتم در ستاد استقبال از امام ره بودم. چند روز در ستاد بودم و ماموریت‌ها را انجام دادم در اسفندماه که رای ب جمهوری اسلامی بود تعدادی از طلبه‌ها اعزام شدند که بنده به بندرعباس اعزام شدم و ۸ روزی تا ۱۲ فروردین این کار انجام شد و ناظر برگزاری انتخابات در قشم و اهل سنت قشم بودیم.

پورمحمدی گفت: خردادماه یک آموزش حزبی وتوجیه کار تشکیلاتی در تهران تحت آموزش آیت الهه بهشتی و باهنر بودیم. مسئول آموزش و تشکیلات حزبی در زنجان بودیم. در کردستان برای آزادسازی شهر‌ها از عناصر ضدانقلاب بودیم. مرحوم شهید قدوسی دادستان کل انقلاب بود اواخر شهریور دعوت کردند که به کار قضایی بپردازم. ۲۴ شهریور ۵۸ کارمند دادستان مشغول به کار شدم و تحقیقات و پژوهش می‌کردیم.

وی ادامه داد: چند بازرسی در مازندران و شیراز داشتیم و مسائلی در زندان عادل آباد شیراز داشتیم که بدرفتاری با زندانیان صورت گرفته بود. در اوایل زمستان ۱۳۵۸ به عنوان دادستان مسجد سلیمان منصوب شدم که مشکلاتی وجود داشت که به عنوان نمونه فرمانداری را آتش زده بودند. ۷ ماه نگذشته بود که جنگ شروع شد که شهریور ۵۹ بود. پیوسته روزانه بمباران هوایی داشتیم. هم مراکز نظامی و هم پایگاه هوانیروز بمباران می‌شد. تا خرداد ۶۰ در خوزستان بودم.

پورمحمدی گفت: خرداد ۱۳۶۱ دادستان مشهد شدم بعد دادستان انقلاب خراسان شدم که کار‌های مهمی در آن مقطع صورت گرفت. به عنوان مثال یک پرونده مهمی بود که در سطح ملی دو بازپرس و قاضی نیاز داشتیم که من و قاضی شرع از مشهد را فراخواندند. حضرت امام نیز گزارش می‌خواستند. یک ملاقات ۴۵ دقیقه‌ای صورت گرفت که طولانی‌ترین جلسه با امام (ره) بود. صادقانه به امام گزارش دادیم و برخی شنود‌ها و اتفاقات افتاد که خطاب به فرزندشان گفتند که احمد یادم بیانداز که چیزی بنویسم و چند روز بعد فرمان ۸ ماده‌ای امام خمینی (ره) صادر شد.

وی تصریح کرد: در اواسط تابستان ۱۳۶۶ توسط مرحوم ری شهری به معاون ضدجاسوسی و بعد از رحلت امام (ره) به عنوان رئیس بررسی استراتژیک امنیت ملی کار انتخاب شدم. سال بعد در ۱۳۶۹ به عنوان رئیس اطلاعات خارجی منصوب شدم و طولانی‌ترین رئیس اطلاعات خارجی دنیا شدم و البته فقط یک نفر در فرانسه بود که ۱۰ سال رئیس اطلاعات خارجی بود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در سطح عالی تحصیل کرده بودم و در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق تحصیل می‌کردم. در سال ۱۳۸۰ در دفتر رهبری به عنوان مسئول گروه سیاسی و اجتماعی دفتر انتخاب شدم. در سال ۱۳۸۴ به عنوان رئیس جمهور نهم انتخاب شدم و برنامه نوشتم که در نهایت وارد وزارت کشور شدم و ۳۳ ماه خدمت کردم. ۵ سال رئیس سازمان بازرسی بودم و سپس توسط آیت الله لاریجانی به عنوان وزیر دادگستری دردولت یازدهم انتخاب شدم.

پورمحمدی گفت: در قوه قضاییه به عنوان مشاور فعالیت کردم. دردوران شهید رئیسی بنا شد به عنوان رئیس گروه مشاورین فعالیت کنم، اما گفتم تا زمانی که شما باشید من هستم.

وی تصریح کرد: من با مسائل حقوق شهروندی و رعایت حقوق متهمین و مشکلات قضایی جامعه و نیازمندی‌های آن‌ها آشنایی و تجربه زیادی دارم ۸ سال قاضی بودم ۴ سال وزیر دادگستری بودم و در همکاری و همگامی با قوا بسیار مهم است. در وزارت اطلاعات نیز کار‌های مهمی کردم. پرونده‌های زیادی داشتیم که بزرگترین شبکه جاسوسی عراق که به جبهه‌ها لطمه زیادی وارد می‌کرد نابود کردیم. یکی ازکار‌های مهم ما مقابله با جنایت‌های منافقین بود.

ابعاد جنایت‌های منافقین برای مردم آشکار نشده است

پورمحمدی گفت: من با عمق جنایت‌های منافقین خیلی آشنا نبودم البته دردادگاه انقلاب با این‌ها سرو کار داشتیم، اما یکی از خبیثانه‌ترین کار‌هایی که یک گروه جنایتکار می‌تواند علیه ملت خود انجام دهد را منافقین انجام دادند. تمام نقاط ضعف و پنهان ما، نتیجه موشکباران، لو دادن عملیات‌های جنگ و... توسط این گروه جنایتکار انجام شد. هنوز ابعاد جنایت‌های منافقین برای مردم آشکار نشده است. خود منافقین اعتراف کردند که ما ۷۸ هزار نفر را به قتل رسانده یا زخمی کردیم که فقط ۱۷ هزار نفر ترور شهری بوده است. سال آخر جنگ ۲۳۰۰ اسیر توسط منافقین گرفته شد.

وی ادامه داد: عملیات مرصاد می‌خواستند یک میلیون را به قتل برسانند که فروغ بی فروغ شد.

پورمحمدی تصریح کرد: بیش از ۳۰ جاسوس آمریکا در دستگاه‌های مهم وزارت خارجه، وزارت نفت، اقتصاد، بانک مرکزی را گرفتیم. آمریکایی‌ها بعد از ۲۰ سال اعتراف کردند بزرگترین عملیات برعلیه ما عملیات دستگیری جاسوسان ما بود که اواخر عمر حضرت امام صورت که گزارش این عملیات را خدمت مقام معظم رهبری رساندیم.

وی با اشاره به شعار محوری خود با توجه به سوابق کاری خود گفت: شعار من خرد، شادی و شادمانی قرار دادم. جامعه با خردمندی پیش خواهد رفت. جامعه ما بایستی حالش خوب و خوش بوده و شکوفا شود. باید در فرهنگ و صنعت و علم بایستی بستر شکوفایی فراهم شود. مدیر خادم بایستی سر قرار خود بماند به همین دلیل شعار خود را قرار گذاشتیم.

پورمحمدی گفت: یه تعبیری می‌شود که ما آمده‌آیم که آواربرداری کنیم که این تعبیر صحیح نیست. ما به قرار‌های خود با مردم پایبند هستیم. اولویت‌های ما یک عدالت است و عدالت خواسته اصلی جوامع و انسان‌ها است و انسان‌ها از بی عدالتی و تبعیض رنجیده‌اند. نکته دوم کشور برای توسعه باید ثروتمند باشد و باید این ثروت توسط مردم شکل بگیرد مردم ثروتمند باشند تا دولت ثروتمند شود یعنی درآمد سرانه رشد کند و تولید ناخالص ملی رشد کند.

وی تصریح کرد: هدف سوم قدرت است که قدرت نرم و سخت است. برای ایجاد قدرت باید حواسمان با حقوق مردم باشد و قدرت بایستی برای دفاع از مردم باشد. عدالت هم قدرت و هم ثروت را تنظیم می‌کند.

پورمحمدی تصریح کرد: من شعار خود را متناسب با مشاغل گذشته و تجربیات گذشته تنظیم کردم و امروز نیز نیاز جدی کشور است.

ساماندهی به نظام دیوانی کشور جزو اولین کار‌های من است

وی خاطرنشان کرد: من ۲۲ سال در قوه مجریه بودم. ۱۶ سال در قوه قضاییه بودم و ۵ نیز کار‌های علمی کرده‌ام. ما یک کشوری هستیم ک تفکیک قوا داریم، اما مرز‌های متداخل نیز داریم هم ریاست جمهوری داریم هم پارلمانی هستیم، اما هیچکدام کامل نیست! یک سامان سیاسی احتیاج داریم تا پارلمانی خوب شکل بگیرد. بخشی از کاستی‌ها با جدی و پیگیری جدی سامانه سیاسی تحزب انجام بدهیم. دیوان سالاری ما معیوب است. ما از بروکراسی ناقضی از قبل از انقلاب داشتیم و بعد از انقلاب نیز برخوردار نبودیم معتقدم جزو اولین کار‌های من ساماندهی به نظام دیوانی کشور باشد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات کشور ناشی از ضعف دیوانی کشور است و متاسفم مدیران ما از پایین رشد نکردند. من پله پله رشد کردم و با حوزه‌های کارشناسی جدی درگیر شدم و با نظام اداری کاملا اشنا هستم و یکی از ضعف‌های جدی ما ضعف نظام دیوانی و بروکراسی ما است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر