يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: صدای بوق قطار تا چهار سال آینده در استان بوشهر طنین‌انداز می‌شود...
کد خبر: ۲۰۰۷۹۲۲
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: معاون ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: صدای بوق قطار تا چهار سال آینده در استان بوشهر طنین‌انداز می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عباس خطیبی عصر چهارشنبه در جمع مردم و مسؤولان استان بوشهر با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان اظهار کرد: در دولت سیزدهم تکمیل پروژه راه آهن بوشهر - شیراز پس از ۱۴ سال توقف مجدداً آغاز شد.

وی افزود: تا قبل از دولت سیزدهم بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح تزریق شد، اما پیشرفت خاصی حاصل نشد، ولی در دولت سیزدهم پیگیری بسیاری صورت گرفت و پس از دور اول سفر رئیس جمهور شهید به استان بوشهر قرار شد از طریق تهاتر نفتی تأمین اعتبار صورت بگیرد که برای این طرح ۱.۲ میلیارد یورو مصوب شد.

معاون ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اضافه کرد: برای پیشرفت چهار طرح ریلی مجوزی از رهبر معظم انقلاب صادر شد که اعتبار آن معادل ۱۰.۸ میلیارد یورو بود و اتفاق بزرگی در این عرصه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسیر ۴۵۰ کیلومتر خط ریلی شیراز به بوشهر دارای ۱۷ قطعه است خاطرنشان کرد: طراحی، تدوین نقشه، انتخاب پیمانکار، در در دستور کار قرار گرفت و همه این بخش‌ها فعال شد.

خطیبی عنوان کرد: طرح راه آهن شیراز به بوشهر فقط در ۲ ماه گذشته ۲ درصد پیشرفت داشته که نشان از شرایط خوب در احداث آن است این مسیر ریلی در ادامه کریدور شمال به جنوب است که در کنار اتصال به بوشهر موضوع اتصال آن به عسلویه نیز مطرح است.

معاون ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به بوشهری‌ها نوید داد: که در مدت زمان ۴ سال سوت قطار در استان بوشهر به صدا در خواهد آمد.

وی اضافه کرد: به عنوان کسی که از نزدیک شاهد فعالیت‌های شهدای خدمت بودم اساساً در احداث طرح‌های بزرگ کشور مانند راه آهن و آزادراه مهمترین موضوع تأمین اعتبار آن است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر