دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۹۵۷
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال زراعی جاری، طرح اصلاح الگوی کشت در بیش از ۲۵۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر اجرا شد.

به گزارش فکرشهر، کبری توکلی در گفت وگو با مهر اظهار کرد: طرح اصلاح الگوی کشت در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در سطح ۲۵۰ هزار و ۱۷۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان بوشهر با میزان تولید یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۶۴ تن انجام گرفت.

وی اضافه کرد: در راستای بهره وری بیشتر منابع زیستی (آب، خاک و تنوع زیستی کشاورزی)، مزایای اقتصادی، اجتماعی و اکولوژیکی و به منظور تولید محصولات با مزیت نسبی در استان بوشهر طرح اصلاح الگوی کشت در سال زراعی گذشته برنامه ریزی و اجرا شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: از سطح ۲۰۳ هزار. ۸۳۰ هکتار محصولات زراعی از ۳۸ گروه محصول مختلف که ۱۵ محصول آن جدید و برای اولین بار در استان بوشهر کشت شده بود مقدار یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۴۴۴ تن محصول زراعی تولید شد.

وی ادامه داد: از سطح ۴۶ هزار و ۳۴۰ هکتار محصولات باغبانی از ۲۶ گروه محصولات اصلی که ۱۱ محصول آن جدید و برای اولین بار در استان بوشهر کشت شده بود مقدار ۲۸۷ هزار و ۲۲۰ تن محصولات باغبانی تولید شد.

تولکی بیان کرد: محصولات زراعی و باغبانی عمدتاً کم آب بر جدید کشت شده که در راستای افزایش تنوع زیستی گونه‌های کشاورزی به محصولات استان اضافه شده یا در حال تحقیق و ایجاد مزارع الگویی است.

وی گفت: این محصولات شامل نخود کابلی، نخود دسی، عدس، مارچوبه، بادام زمینی، چغندر قند پاییزه، ذرت شیرین، گلرنگ، کاملینا، کتان، نخود علوفه‌ای، خلر، ماشک علوفه‌ای، کینوا علوفه‌ای، چغندرعلوفه ای، زیره سبز، رزماری، نعنا فلفلی، آویشن، بابونه، رازیانه، کاکتوس اپونتیا، موز، آناناس و پاپایا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر